۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۲
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84824489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار البرز: زمین ۵۴ مدرسه در البرز جانمایی شد

کرج- ایرنا- استاندار البرز گفت: زمین ۵۴ مدرسه در راستای نهضت ساخت ۱۰۰ مدرسه در این استان جانمایی شد.

به گزارش ایرنا، «مجتبی عبداللهی» شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی ساخت ۱۰۰ مدرسه که در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: تا مهرماه سال ۱۴۰۲ نیز ۶۴ مدرسه با ۶۱۹ کلاس درس با مشارکت دولت و خیرین در البرز آماده بهره برداری می شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه البرز در زمینه فضای آموزشی با فقر سرانه ها مواجه است، آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰۰ مدرسه تا پایان سال را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه این هدف مهم مورد استقبال رییس جمهور قرار گرفت که در سفر به استان مصوب کردند، خاطرنشان کرد: اکنون زمین ۶۴ مدرسه در البرز جانمایی و عملیات اجرایی آنها در مساحت ۹۸ هزار و ۱۷۷ متر مربع آغاز شده است.

عبداللهی یادآورشد: جانمایی ۵۴ مدرسه دیگر هم در شهرهای کرج، فردیس، محمدشهر، مشکین دشت، شهرک پیام ماهدشت و شهرک ابریشم در شهرستان چهار باغ  صورت گرفته و بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی ادامه داد: برای ساخت این تعداد مدرسه ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: مشارکت خیرین و دولت موجب این اقدام بزرگ در فاز اول شد و در مرحله بعد نیز ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر در دستور کار قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان البرز افزود: البرز برای رسیدن به شرایط نرمال در سرانه های آموزشی به ۶۰۰ مدرسه با ۸ هزار کلاس درس در مساحت یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع نیاز دارد.

وی تاکید کرد: معلمان جایگاه ارزشمندی دارند زیرا آموزش و پرورش تربیت آینده سازان کشور را بر عهده دارد.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha