امام جمعه بوشهر:عید غدیر جهاد تبیین علوی برای شناخت اسلام ناب است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: عید غدیر به معنای دقیق جهاد تبیینی است که پیامبر خدا حضرت محمد (ص) انجام دادند و هر عید غدیری که امروز برگزار می‌شود همان راه و رسم پیامبر و جهاد تبیین علوی برای شناخت راه صحیح و اسلام ناب محمدی (ص) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در آئین جشن بزرگ دانش آموزان طلایه دار غدیر افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از تجلیات عید غدیر و ولایت امیر المومنین (ع) است.

وی اظهار کرد: امام راحل ولایت علوی را در ایران ایجاد و امروز رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده همان راه که در اصل راه علی (ع) است هستند.

صفایی بوشهری با اشاره به حضور رئیس جمهور آمریکا در منطقه و با ایران هراسی و تهدید ایران اسلامی و ایجاد اتحادیه ای برای مقابله با ایران گفت: همان دشمنانی که در مقابل امیرالمومنین (ع) قرار گرفتند امروز در مقابل انقلاب اسلامی قرار دارند.

وی با اشاره به اعتراف به شکست رئیس جمهور آمریکا افزود: راه و نام علی ابن ابیطالب (ع) مانا و شکست ناپذیر است و این انقلاب نیز در مسیر مولی متقیان گام بر می دارد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: عید غدیر نماد نمایش اسلام راستین و نمایش صراط مستقیم و بیان و شناخت راه صحیح است و به دلیل بزرگی و عظمت این عید است که این مناسبت مهم بعنوان عیدالله الاکبر معرفی و همه مومنان در این روز متنعم به عنایت خداوند هستند.

امام جمعه بوشهر:عید غدیر جهاد تبیین علوی برای شناخت اسلام ناب است

وی تاکید کرد: عید غدیر؛ بزرگترین عید آسمانی است به همین دلیل است که خداوند در این روز بزرگ به آخرین فرستاده خود امر می کند "آنچه به تو ابلاغ شده به مومنان اعلام کن" و رسول خدا نیز ولایت امیر مومنان را مطرح می کند.

صفایی بوشهری گفت: به همین خاطر روز عید غدیر روزی است که مومنان به دلیل اینکه آنها را از متمسکان به ولایت امیر المومنین قرار داده حمد و سپاس خدا را به جا می آورند.

وی با بیان اینکه عید غدیر خم، عید نجات و کمال انسان است اظهار کرد: در اسلام عیدهای مختلفی از جمله عید فطر، قربان، مبعث، نیمه شعبان و عید جمعه مطرح است اما این مناسبت‌ها مختص همان روز هستند اما عید غدیر از همه این مناسبتها بزرگ‌تر است به همین دلیل بعنوان عید الله الاکبر معرفی شده است.

امام جمعه بوشهر گفت: در عید غدیر حضرت محمد (ص) از طرف خدا مسیر اسلام را بعد از خود که همان ولایت و رهبری علی (ع) است را نشان دادند برهمین اساس عید غدیر از جمله عیدهایی هستند که نه تنها در روز خود بلکه در کل تاریخ مطرح است.

در ادامه این آئین تعداد ۶ نفر از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر به دست آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر  معمم و به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

امام جمعه بوشهر:عید غدیر جهاد تبیین علوی برای شناخت اسلام ناب است

همچنین در این آئین از کتاب های "زمزمه های علوی" و "قلمت را زمین نگذار" نوشته مژده موجی رونمایی شد.

امام جمعه بوشهر:عید غدیر جهاد تبیین علوی برای شناخت اسلام ناب است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha