۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84824898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید اتحادیه اروپا برای ادامه کمک ها به اوکراین

تهران- ایرنا- در آستانه نشست وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل خبرها حاکی از تداوم کمک‌های نظامی این اتحادیه به اوکراین است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در آستانه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل تحلیل‌گران از ادامه کمک‌های این اتحادیه به اوکراین خبر می‌دهند. به گفته منابع نزدیک به اتحادیه اروپا وزرای خارجی کشورهای اروپایی احتمالاً ۵۰۰ میلیون یورو اضافی برای تامین تجهیزات نظامی برای ارسال به اوکراین اختصاص خواهند داد.

رابرت ریدبرگ معاون وزیر امور خارجه سوئد هنگام ورود به این نشست گفت: ما باید از اوکراین حمایت کنیم. وی بدون اشاره به جزئیات گفت: سوئد اهمیت موافقت با بسته جدید حمایت نظامی از اوکراین را مطرح خواهد کرد. ما همچنین اهمیت ادامه تقویت اقدامات محدودکننده علیه روسیه را مطرح خواهیم کرد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین از طریق ویدئو کنفرانس در جمع ۲۷ وزیر اتحادیه اروپا سخنرانی خواهد کرد.

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست جلسه روز دوشنبه را برعهده دارد، در بدو ورود به خبرنگاران گفت: ما از حمایت از اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه دست برنمی‌داریم.

وی از گفتگو با مقام های روسیه برای تسهیل صادرات گندم اوکراین خبر داد و ابراز امیدواری کرد قیمت مواد غذایی و سوخت در کشورهای مختلف کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha