تیراندازی در ایندیانای آمریکا ۳ کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- پلیس آمریکا اعلام کرد؛ یک مرد مسلح سه نفر را در مرکز خریدی در نزدیکی شهر ایندیاناپولیس واقع در ایالت ایندیانا کشته و ۲ نفر دیگر را هم زخمی کرده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، به گفته مقامات، تنها خوش اقبالی پلیس آن بوده که یکی از شهروندان به محض آنکه مظنون را در یک فود کورت در مرکز خرید گرین وود پارک در گرین وود ایندیانا در حال شلیک با تفنگ دیده، از اسلحه شخصی خود استفاده کرده و با وی درگیر شده است. پلیس گفته است که از انگیزه این جنایت بی اطلاع است.

رئیس پلیس گرین‌وود، این شهروند را که یکشنبه شب به همراه دوستش در مرکز خرید حضور داشت، قهرمانی دانست که شجاعت و شایستگی‌اش مانع از خونریزی بیشتر شد.

بنا به گفته شاهدان عینی، تیراندازی از زمانی که ضارب، شلیک را آغاز کرد تا کشته شدن او تنها دو دقیقه به طول انجامید. رئیس پلیس محلی گفت که پیش از این، مرد مسلح بیش از یک ساعت را در سرویس بهداشتی یک مرکز خرید گذرانده بود و ظاهراً برای حمله آماده می شد.

وی اعلام کرد که فرد مسلح به نام «جاناتان داگلاس ساپیرمن» ۲۰ ساله، یکی از ساکنان محلی است که به تنهایی زندگی می کرد و شغل انبارداری خود را در ماه اردیبهشت از دست داده و اخیراً از خانه اش نیز بیرون انداخته شده بود.بنا به گفته رئیس پلیس گرین‌وود، ساپیرمن فاقد هرگونه سابقه جنایی قبلی بوده است.

گفته می شود مظنون دو سلاح داشته که در اسفند گذشته خریداری کرده بود و حامل یک اسلحه دستی با چندین خشاب مهمات و بیش از ۱۰۰ گلوله نیز بود که از یکی از تفنگ ها حدود ۲۴ گلوله شلیک شده است. او در دو سال گذشته برای تمرین هدف به یک میدان تیر محلی رفته بود.

دو تن از از سه فرد کشته شده، زن و شوهری به ترتیب ۳۷ و ۵۶ ساله بودند و نفر سوم، مردی ۳۰ ساله بود. رئیس پلیس گرین‌وود گفت که دو نفر دیگر نیز زخمی شده اند. از اردیبهشت گذشته، موجی از خشونت‌های مسلحانه در مکان‌های عمومی از جمله تیراندازی‌های دسته جمعی در یک فروشگاه مواد غذایی در ایالت نیویورک، یک مدرسه ابتدایی در تگزاس و رژه روز استقلال در حومه ایالت ایلینویز، بحث‌های شدیدی را در آمریکا  در مورد مقررات اسلحه برپا کرده است.

این تیراندازی تنها چند هفته پس از لغو مجوز حمل اسلحه در ایالت ایندیانا صورت گرفت. در زمان حاضر هر فرد ۱۸ ساله یا بالاتر که از نظر قانونی از داشتن سلاح گرم منع نشده است، می‌تواند یک تفنگ در ملاء عام حمل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha