۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1172
کد خبر: 84828939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تابلوی فاخر خوشنویسی خورشید ولایت در زاهدان رونمایی شد 

زاهدان- ایرنا- تابلوی فاخر خوشنویسی «خورشید ولایت» اثر استاد احمد بستانی از هنرمندان و اساتید خوشنویسی سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد بستانی در حاشیه مراسم رونمایی از این اثر فاخر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشنویسی هنری مقدس است و خوشنویسان عشق و ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه مولای متقیان حضرت علی (ع) دارند.

وی افزود: موضوع ولایت دارای اهمیت بسیار زیادی است و وجود نازنین امام علی علیه السلام به عنوان خورشید ولایت بر تارک این موضوع می درخشد.

استاد خوشنویس انجمن خوشنویسان ایران تصریح کرد: تابلو خورشید ولایت به مناسبت عید سعید غدیر خم اجرا شده است 

وی خاطر نشان کرد: این اثر در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ و با تکنیک ورق طلا و مس و اکرولیک در قالب نقاشی خط به اجرا درآمده است.

احمد بستانی و یاسر گنجعلی دو هنرمند خوشنویس سیستان و بلوچستان که از سوی انجمن خوشنویسان کشور به درجه استاد تمامی نایل آمدند در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

براساس این گزارش در حاشیه این مراسم نمایشگاه خوشنویسی مشق ولایت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل صدا و سیما، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان، رییس انجمن خوشنویسان زاهدان و جمعی از اساتید خوشنویسی و علاقه مندان به هنر خوشنویسی افتتاح و از اثر فاخر خورشید ولایت استاد احمد بستانی رونمایی شد.

این تابلو از سوی خالق اثر به موزه حرم حضرت علی (ع) اهدا و مقرر شد پیگیریهای لازم برای انتقال آن به حرم مولای متقیان(ع) انجام شود. 

تابلوی خوشنویسی خورشید ولایت در زاهدان رونمایی شد 

رییس انجمن خوشنویسان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم ورکشاپ خوشنویسی با حضور اساتید و خوشنویسان برتر استان در محل انجمن خوشنویسان برگزار شد.
راضیه جعفریان افزود: حاصل این ورکشاپ خلق آثار زیبایی شد که ۲۵ اثر با موضوع فرهنگ غدیر و فضیلت های حضرت علی (ع) در قالب نمایشگاه «مشق ولایت» در محل نگارخانه فردوسی مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش گذاشته شد.
وی اظهار داشت: هنر خوشنویسی تاثیر زیادی در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه دارد و ما اساتیدی داریم که عمر خود را وقف این هنر کردند و اکنون در میان ما نیستند.
رییس انجمن خوشنویسان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در انجمن خوشنویسان استان اساتید و هنرجویانی تربیت شدند که حاصل این همه تلاش، کسب درجه استادی خوشنویسی توسط احمد بستانی و یاسر گنجعلی و کسب رتبه نخست خوشنویسی معلمان کشور توسط امیر شهری است.
وی با بیان اینکه موفقیت های اخیر خوشنویسان استان بسیار ارزنده است، ادامه داد: خوشنویسان استان قریب به ۴۰ سال برای رشد و تعالی هنر خوشنویسی زحمات بسیاری را متحمل شدند تا این هنر در استان جایگاه فعلی را کسب کند.
هنرمندان خوشنویسی در زمینه های مختلف سرآمد و الگو هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در مراسم رونمایی از تابلو «خورشید ولایت» و ویژه برنامه تجلیل از افتخار آفرینان خوشنویسی استان که از سوی موسسه فرهنگی هنری آوای دیار عیار در سالن سینما تک مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: هنرمندان خوشنویسی در محافل و برنامه های مختلف آثار خوبی دارند و اتفاقات مثبتی در این حوزه رخ داده که جای قدردانی دارد.
حسین مسگرانی افزود: انجمن خوشنویسان منتخبی ازبهترین آثار خوشنویسان استان را در سه مجموعه برای معرفی و نمایش آماده کنند تا با همکاری معاون هنری در نگارخانه های رضوان، فرهنگستان هنر، نگارخانه ایران به نمایش گذاشته شود و آثار استان معرفی شود.
وی بیان کرد: هنرمندان خوشنویسی در زمینه های مختلف سرآمد و الگو هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حوزه خوشنویسی هنرمندان قابلی داریم، گفت: شاید در گذشته برخی از خوشنویسان به صورت انفرادی نمایشگاهی برگزار کردند اما در نظر داریم یک کار جمعی و منتخبی از اثار برگزیده در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه دیپلماسی فرهنگی، رایزن های فرهنگی پاکستان و عمان برای حضور اعلام آمادگی کردند که با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور بهتری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha