محبوب حیدری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورود مصالح غیر استاندارد بازار ساخت و ساز را مختل می کند و برای همین به هیچ عنوان اجازه ورود این مصالح به استان داده نمیشود.
وی اضافه کرد: در ساخت و سازها نهایت دقت و کنترل لازم از سوی ناظران انجام میشود و اعتقاد داریم که هیچ پروژهای نباید مشکل سازه داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در اجرای پروژههای دستگاههای دولتی مشکل چندانی در کیفیسازی ساخت و استفاده از مصالح استاندارد وجود ندارد ولی در ساخت و سازهای اشخاص ممکن است برخی مشکلات و موانع وجود داشته باشد.
حیدری ابراز امیدواری کرد: با تشدید نظارتها از سوی متولیان امر و توجه مهندسان و مجریان مربوطه جلوی استفاده از مصالح غیراستاندارد گرفته شود.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پروژههای راهسازی در استان گفت: تکمیل بزرگراه پارسآباد - مشکینشهر و همچنین بزرگراه پارسآباد - سربند - مشکینشهر به طول ۶۰ کیلومتر هر کدام نیازمند یک هزار میلیارد تومان منابع مالی است.
حیدری با بیان اینکه بهسازی جاده پارسآباد - سربند بعنوان یکی از پرترددترین جادههای استان باهدف کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفته است، گفت:۱۱ کیلومتر عملیات آسفالت این مسیر به اتمام رسیده و خطکشی، نصب علائم و گاردریل این مسیر در دستور کار راه و شهرسازی استان است و تلاش میکنیم اعتبار موردنیاز را تأمین کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل - مشکینشهر از سالهای گذشته سرعت گرفته و ۱۳ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: با راهاندازی این پروژه شاهد ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جادهای در این مسیر خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور در توسعه بزرگراههای استان افزود: از ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مصوبه سفر رئیسجمهور به استان برای طرحهای عمرانی، زیربنایی و زیرساختی، ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از این منابع صرف توسعه بزرگراههای استان میشود.
وی با بیان اینکه اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، افزود: ۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراهها در استان اردبیل به سرانجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.