امام جمعه قرچک:فعالیت‌های مذهبی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ویژه محرم انجام شود

قرچک- ایرنا- امام جمعه شهرستان قرچک با بیان اینکه فعالیت‌های مذهبی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ویژه محرم انجام شود،گفت: عاشورای امام حسین(ع) ضامن بقای اسلام ناب محمدی و حافظ ارزش‌های اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ماه محرم که در محل اداره تبلیغات اسلامی قرچک برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم ایران ریشه در آموزه‌های قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا دارد و این جمله کامل و حساب شده امام راحل که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته زیشه در حقیقت پیوند انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا دارد.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام این یاد و نام امام حسین(ع) و قیام خونین عاشورا بود که توانست اسلام را از گزند انحرافات حفظ کند و امروز نیز این نهضت عاشورا حسینی است که ما را به اسلام ناب محمدی پیونده داده و باعث شده بتوانیم در مواقع ضروری و بروز فتنه‌ها، حق را از باطل تشخیص داده و بر توطئه‌ها غلبه کنیم.

امام جمعه قرچک:فعالیت‌های مذهبی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ویژه محرم انجام شود


اسماعیلی گفت: محرم و صفر فرصت مناسبی است تا در کنار توجه به شور حسینی، شعور و معرفت خود را نسبت به فلسفه این قیام و اثرات و ثمرات آن برای جهان  اسلام افزایش دهیم، فرصتی که اگر مبلغین و مسئولان به درستی از ان استفاده کنند، بهترین نتایج حاصل شده و به دست می‌آید.

امام جمعه قرچک اظهار داشت: مردم شهرستان قرچک در طول سال‌های متمادی، همواره با برپایی هیأت‌های عزاداری، شور و عشق خود را به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به نمایش گذاشته‌اند و برای رعایت کلیه شئون، مسئولان و موظفند تا بر عملکرد هیأت‌ها نظارت کنند تا فعالیت‌های مذهبی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ویژه محرم انجام شود.

وی با اشاره به افزایش میزان ابتلاء افراد به ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیأت‌های مذهبی گفت: با افزایش نگران کننده شیوع ویروس کرونا، ازدستگاه‌های بهداشتی و نظارتی درخواست می‌شود تا ضمن تأمین لوازم بهداشتی مورد نیاز هیأت‌های مذهبی، در کنترل رعایت نکات بهداشتی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، احتمام لازم را داشته باشند.

امام جمعه قرچک:فعالیت‌های مذهبی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ویژه محرم انجام شود


مجالس عزاداری امام حسین(ع) احیا کننده امر به معروف و نهی از منکر است
فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه با اشاره به این که قیام خونین امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در راستای احیاء امر به معروف و نهی از منکر بوده اظهار داشت: تشکیل مجالس عزاداری امام حسین(ع) علاوه بر تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی، مهمترین انگیزه برای تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

علیرضا فاتحی‌نژاد گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) علاوه بر پیوند دادن قلوب مردم به ارزش‌های ناب اسلام، محل مناسبی برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب در عمل به جهاد تبیین است لذا از مسئولان هیأت‌های مذهبی درخواست می‌شود تا در کنار اقامه عزای حسینی(ع) در حوزه جهاد تبیین نیز اقدامات  عملیاتی انجام دهند.

وی افزود: پس از بحران شیوع ویروس کرونا و اثرات ناشی از آن و برخی از مشکلات اقتصادی ناشی از شرایط جهانی و تحریم‌ها، امروز کشور به امید به آینده و نگاهی روشن به روزهای پیش رو نیاز دارد که قطعا شور حسینی و مجالس عزاداری می‌تواند این امیدواری و نشاط معنوی را در جامعه ایجاد کند.

فرماندار قرچک با تأکید بر این که دشمنان قسم خورده نظام در صدد ایجاد ناامیدی در جامعه هستند تصریح کرد: مسئولان هیأت‌های مذهبی باید با شناخت راه‌های نفوذ دشمن و مسائلی که بدخواهان نظام با تکیه بر آن تلاش دارند، روح ناامیدی را در کشور بدمند، نقاط قوت و خدمات نظام را بیان کرده و به  امر واجب جهاد تبیین، اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا و احتمال ورود به موج هفتم همه‌گیری کرونا گفت: از تمامی مسئولان و متولیان هیأت‌های مذهبی درخواست می‌شود که توجه به مسائل بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت خود قرار داده و اجازه ندهند که بدخواهان برپایی مجالس امام حسین(ع) شیوع کرونا را به اقامه این مراسم مرتبط بدانند که قطعا طی سال‌های اخیر، یکی از اماکنی که بیشتری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آن صورت می‌گرفت، همین مجالس عزاداری امام حسین(ع) بود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha