ظرفیت اکسیژن سازهای بیمارستانهای خراسان رضوی به بیش از ۳۰ هزار لیتر در دقیقه افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و وضعیت دستگاههای اکسیژن ساز  برای مدیریت بیماری کرونا در شرایط مطلوبی است و هم اکنون ظرفیت اکسیژن سازهای مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه به بیش از ۳۰ هزار لیتر در دقیقه افزایش یافته است. 

عباس ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اوجگیریهای قبلی ویروس کرونا ظرفیت تخت ویژه و تجهیزات پزشکی به صورت مطلوبی افزایش یافته و کنترل کیفی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در خصوص سایر تجهیزات مورد نیاز درمان کووید - ۱۹ طی سه سال اخیر توانستیم از طریق وزارت بهداشت و حمایت دانشگاه و خیرین سلامت موارد مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفغت: در حال حاضر برای تامین دستگاه ها مشکل خاصی نداریم و اقدامات لازم هم برای تعمیر دستگاههای فرسوده انجام شده تا به محض رفع نقص وارد روند خدمت رسانی به بیماران شود.  

ایزدی افزود: تانک اکسیژن مایع نیز در برخی از مراکز درمانی نصب شده و به عنوان ظرفیت پشتیبان در این مراکز وجود دارد و از آنها استفاده می شود و اقدامات لازم برای پُر کردن تانکهای اکسیژن انجام شده است.

وی ادامه داد:دستگاههای تصویربرداری نیز که در اوجگیریهای قبلی ویروس مستهلک شده بودند هم اکنون به روز رسانی شده اند و شرایط دستگاههای سی.تی. اسکن و رادیولوژی این دانشگاه برای ارائه خدمت در مراکز درمانی مطلوب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha