سرپرست علوم پزشکی یاسوج: طرح دارویار یک ‌جراحی بزرگ بهداشتی است

یاسوج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طرح دارویار، یک ‌جراحی بزرگ بهداشتی در کشور بوده و هرچند ممکن است اشکالاتی هم در شروع طرح باشند که به مرور رفع خواهند شد.

محمد غلام نژاد روز یکشنبه در نشست بررسی اجرای طرح دارویار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: داروهای ایرانی کیفیت قابل قبولی دارند و دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرده است که هم بتواند از تولید داخلی حمایت کند و هم پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نکند.

وی عنوان کرد: نظارت بر این طرح باید تیمی و با همکاری دانشگاه و سازمان های بیمه گر باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: در این طرح افزایش قیمت دارو، تغییری در پرداختی بیمارانی که با نسخه پزشک به داروخانه ها مراجعه می کنند، ایجاد نخواهد کرد.ً

رحمت اله افشار ادامه داد: جلوگیری از قاچاق معکوس دارو و جلوگیری از اهداف این طرح است.

وی ابراز داشت: با طرح دارویار قیمت داروها افزایش پیدا می کند ولی جای نگرانی نیست این رقم افزایش یافته و این تفاوت قیمت دارو توسط بیمه ها و یارانه تخصیص یافته دولت پرداخت خواهد شد.

افشار عنوان کرد: داروهای گیاهی، مکمل و داروهای خارجی افزایش قیمت نداشته اند و ۱۱۹ قلم از داروهای بدون نسخه (OTC) که بیشترین مصرف را دارند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این داروها با ارائه نسخه پزشک و در مسیر بیمه‌ای، کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه ۱۰۴۵ قلم دارو افزایش قیمت داشته اند، گفت: مردم هرگونه تخلف در این زمینه را به سامانه ۲۴ ساعته ۱۹۰ گزارش نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha