کارآموزان مراکز فنی وحرفه‌ای از تسهیلات بانکی بهره‌مند می‌شوند

گناوه - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: به کارآموزان آموزش دیده و دارای گواهینامه از مراکز مهارت آموزی این استان ، متناسب با نوع شغل و طرحی که ارایه می‌دهند، تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندی های بانوان کارآموز مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه به خبرنگاران اظهارداشت: کارآموزانی که در مراکز آموزشی این استان مهارت های لازم  را فراگرفته اند، پس از قبولی در آزمون های عملی و کتبی و صدور گواهینامه که ارزش بین المللی دارد، به کارگروه اشتغال استان بوشهر یا بانک ها نظیر صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی گفت: تسهیلات لازم برای خرید تجهیزات، امکانات و موادمصرفی و سرمایه در گردش در اختیار این کارآموزان قرار خواهد گرفت تا براحتی بتوانند با راه اندازی کسب و کار، اقتصاد خود و شهرستان را متحول کنند.

دراهکی بیان کرد: سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی درقالب انفرادی و پشتیبان حداکثر ۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: افرادی که دارای رشته‌های فنی و تخصصی هستند و قصد راه اندازی کسب و کار دارند، متناسب با طرح تولیدی ارایه شده به کارگروه اشتغال، از محل تسهیلات مناطق روستایی یا فراگیر ملی در حوزه شهری بدون سقف وام دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه  آموزش فنی و حرفه ای  استان بوشهر برای کاهش بیکاری اقدام به توانمندسازی نیروی انسانی کرده است، گفت:  در این راستا به مناسبت هفته ملی مهارت و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه، نمایشگاه ارایه محصولات  کارآموزان آموزش دیده در مراکز آموزش و فنی حرفه ای استان بوشهر را برپا کرده است.

دراهکی بیان کرد: در شهرستان گناوه چنین نمایشگاهی برپا شده تا محصولات کارآموزان که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش دیده و توانمند شدند، به عرصه نمایش گذاشته شود.

وی گفت: انتظار داریم جوانان و کسانی که دنبال کسب و کار و آینده شغلی خود هستند در بازدید از این نمایشگاه با ارایه آموزش‌های فنی حرفه ای آشنا شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم ازطریق آموزش های کارآفرینی و بازاریابی که در مراکز انجام می دهیم ، بتوانیم با توانمندسازی  نیروی انسانی اقتصاد خانواده ها را تامین و  بیکاری جامعه را کاهش دهیم.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲ مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha