۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84832640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان کردستانی ۳۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کردند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرستان گفت: با همکاری مشترکان بخش کشاورزی از طریق خاموش کردن الکترو پمپ‌ها در ساعت پیک بار( ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴)، از ۱۵ خرداد تا آخر تیرماه، ۳۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.

هیوا لهونیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ درصد برق مصرفی استان مربوط به مشترکان حوزه کشاورزی است و بهره‌برداران این بخش تاثیر زیادی در مدیریت بار و ممانعت از اعمال خاموشی داشته اند.

وی اضافه کرد: با مدیریت بار انجام شده در سطح استان، میزان سهمیه تعیین شده شرکت توانیر (کاهش ۵۱ مگاواتی مصرف برق) در استان کردستان تا پایان تیرماه، تحقق یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با تاکید بر تلاش برای گذر موفق از پیک مصرف ۱۴۰۱ با کمترین خاموشی ها در سطح استان، افزود: در آغاز پیک تابستان ۱۴۰۱ و با ورود موج گرما به استان و استفاده از تجهیزات سرمایشی، مجموعه اقداماتی برای ایجاد تعادل بین میزان تولید و تقاضا برای مصرف برق در دستور کار قرار گرفت.

لهونیان به همکاری خوب ادارات در زمینه کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری اشاره داشت و ادامه داد: در بخش های عمومی و اداری نیز حدود ۱۰ مگاوات برق در استان مدیریت شده است.

وی یادآور شد: ۸۲ درصد مشترکان برق در استان را مشترکان بخش خانگی تشکیل می‌دهند که حدود ۴۴ درصد کل انرژی برق مصرف شده در استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مشترکان خانگی به ازای هر کیلووات کاهش مصرف برق، پنج هزار ریال پاداش دریافت می کنند و مشترکانی  که الگوی مصرف را به خوبی رعایت کنند صورتحساب مصرفی آنها در دوره پیک، به صورت صفر محاسبه خواهد شد.

لهونیان ادامه داد: مشترکان بخش های خانگی می توانند با خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم درجه کولر گازی روی ۲۵ درجه، قرار دادن درجه کولرهای آبی روی دور کُند و استفاده از نور طبیعی در روز، انتقال زمان استفاده از تجهیزات برقی خانگی پرمصرف به خارج از ساعت پیک بار، به مدیریت برق کمک قابل توجهی داشته باشند.

در حال حاضر ۷۱۲ هزار مشترک در بخش های مختلف از خدمات شرکت توزیع نیروی برق کردستان بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha