به گزارش ایرنا از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوینژاد روز دوشنبه در نشست شورای معاونان این اداره کل افزود: تاکنون برای ۱۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و کودک پیشدبستانی نیز نوبتگیری شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه سنجش اولیه و تخصصی در استان گفت: برای رفاه حال مراجعان، پرهیز از ازدحام جمعیت و جلوگیری از گسترش کرونا، سه پایگاه سنجش بدو ورود به دبستان در شهرستانهای بیرجند، طبس و درمیان که مراجعهکنندگان زیادی دارند، در نوبت عصر نیز خدمات ارائه میدهند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، زندگیبخشی به دانشآموزان با نیازهای ویژه را مهمترین رسالت آموزش و پرورش استثنایی دانست و عنوان کرد: ما مکلفیم برای تحقق اهداف فرایند تعلیم و تربیت در قاموس سند تحول و تشکیل تمدن نوین اسلامی، انسانهایی در تراز اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.
وی شناسایی، اقناع و آگاهیبخشی به جامعه مخاطب و همراهسازی آنان در فرایند تعلیم و تربیت دانشآموز را مهمترین رسالت خادمان آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در میادین جنگ نرم و فرهنگی باید برای تحقق تربیت اسلامی به آداب و رسوم دین مبین اسلام مراجعه کنیم و تربیت ما تربیت دینی باشد.
موسوینژاد رسیدن به حیات طیبه را مهمترین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبنای نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم در آموزش و پرورش باید برنامه عملیاتی داشته و در راستای توانمندی معلمان در تمامی حوزهها گام برداریم چرا که نبود توانمندی معلم بهویژه در دوره ابتدایی موجب ایجاد اختلالات یادگیری میشود.
وی با بیان اینکه خدمت در آموزش و پرورش استثنایی یک جهاد علمی ویژه است اضافه کرد: معلم بودن به اندازه کافی رسالتی خطیر و تاثیرگذار در آینده جامعه است و به همین میزان اهمیت بیشتری را نیز میطلبد اما زمانی که این شغل با شرایطی خاص مانند تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه همراه شود به مراتب کار دشوارتر و رسالت بیشتر میشود.
همچنین در این نشست از خدمات "مرضیه با اطمینان" قدردانی و "محسن ماندگار" به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی معرفی شد.
ماندگار ۱۶ سال سابقه خدمت به دانشآموزان با نیازهای ویژه خراسان جنوبی در بخشهای آموزشی، تربیتی، پرورشی و اداری را در کارنامه خود داشته و در حال حاضر دانشجوی دوره دکترا است.
نظر شما