دانشجویان ۱۱۷ کشور در ایران تحصیل می‌کنند

مشهد- ایرنا- مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۱۰۸ هزار دانشجو از ۱۱۷ کشور برای سال تحصیلی جاری در دانشگاههای مختلف ایران ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محمدی مسعودی روز دوشنبه در آیین پایانی شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد افزود: دستیابی به مرجعیت علمی از برنامه‌های مهم است و دولت سیزدهم بنا دارد، زیرساختهای لازم فراهم شود تا بتوانیم در این مساله گامهای بزرگی برداریم.

وی بیان کرد: هم اکنون در برخی از کشورها رشته های کارشناسی ارشد را راه اندازی کرده ایم و استاد ایرانی در آنجا می‌رود و تدریس می‌کند.

محمدی مسعودی ادامه داد: اگر بتوانیم به نحو احسن دانشگاههای خود را در رشته های مختلف معرفی کنیم، رغبت دانشجویان خارجی به تحصیل در ایران بیشتر می‌شود.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: بر طبق آمارهای غیر رسمی، افزون بر ۳۰۰ هزار دانشجو در خارج از کشور تحصیل می کنند که همه آنها یک فرصت برای کشورمان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه ۱۲ پست رایزن علمی در دنیا داریم، افزود: پیش از این فقط سه پُست فعال بود و در دولت سیزدهم با نگاه و ماموریت جدید، هر ۱۲ پست فعال شده است.

محمدی مسعوی گفت: تاکنون ۶ رایزن علمی مشخص شده اند و این افراد تا مهرماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع دکترا داریم که با توجه به دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که هزار نفر تحت عنوان فرصت تحقیقاتی ۶ ماهه به خارج از کشور اعزام شوند.

شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با حضور ۶۵ دانشجو اول مرداد در مشهد آغاز شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha