۴ مرداد ۱۴۰۱، ۴:۱۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84833446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ نیروی نظامی و امنیتی ترکیه در شمال عراق کشته شدند

تهران- ایرنا- وزیر کشور ترکیه دوشنبه شب از کشته شدن ۵ نیروی نظامی و امنیتی این کشور در شمال عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «سلیمان صویلو» در توئیتی نوشت: یک نظامی و چهار نیروی امنیتی طی عملیات «پنجه صاعقه» علیه گروه تروریستی (پ. ک.ک) در شمال عراق کشته شدند.

وی افزود که نیروهای ترکیه در حمله تروریستی در شمال عراق کشته شدند و جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

آنکارا این عملیات نظامی را به بهانه تعقیب اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش‌های شدید در بغداد و اربیل اجرا می‌کند.

عملیات قفل پنجه آنکارا علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان که ترکیه آنها را در ردیف سازمان‌های تروریستی قرار داده با مشارکت نیروهای ویژه زمینی و هوایی در حالی انجام می‌شود که حملات زمینی و هوایی این کشور از تابستان سال ۹۹ در شمال عراق در حال انجام است.

عراق در دو سال گذشته چندین بار سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد به عملیات نظامی و نقض حاکمیت کشور را به وی تسلیم کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که از جولای ۲۰۱۵ تاکنون ۶ هزار عضو حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در داخل و ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در خارج از کشور کشته شده‌اند، در مقابل شمار کشته‌های نیروهای نظامی ترکیه بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

ترکیه و پ. ک. ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۵۰ هزار کشته داشته است.

ترکیه به ویژه در طول سه سال اخیر به حملات زمینی و هوایی موسوم به پنجه ببر و پنجه عقاب در شمال عراق دست زده که با واکنش شماری از مسوولان و جریان‌های سیاسی عراقی حتی اتحادیه عرب رو به رو شده است و آنها بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به آن و برچیدن پایگاه‌های نظامی آنکارا در شمال عراق شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha