۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84834156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گندم در اراضی کشاورزی چهاربرج ۲ برابر شد

مهاباد - ایرنا - فرماندار شهرستان تازه تاسیس چهاربرج گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی این شهرستان تولید شود که نسبت به سال گذشته ۲ برابر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قادر حبیبی عصر سه‌شنبه در بازدید از مرکز خرید تضمینی گندم اظهار کرد: در سال زراعی جاری سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت گندم رفته است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش طاقت‌فرسای کشاورزان چهاربرج در تولید محصولات کشاورزی افزود: تاکنون حدود ۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان شهرستان توسط سیلوی ذخیره گندم چهاربرج به صورت تضمینی خریداری شده است.  

وی در ادامه با قدردانی از استاندار و مسوولان امور منابع آب بخاطر تخصیص آب به موقع به کشاورزان اضافه کرد: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به اطلاع ایشان رساندیم که منطقه چهاربرج از زمان قدیم به انبار غله معروف بوده و تولید اصلی کشاورزان این شهرستان جو و گندم است.

تولید گندم در اراضی کشاورزی چهاربرج ۲ برابر شد

وی با اشاره به مشکلات پیش‌رو در زمینه آب کشاورزی چهاربرج گفت: در این شهرستان انتقال آب به مزارع با مشکل مواجه است که اگر پروژه پیشنهادی لوله‌گذاری به طول ۴۰ کیلومتری انجام پذیرد و فقط حق‌آبه کشاورزان منطقه به آنها تحویل داده شود، بازهم شاهد افزایش تولید غلات در چهاربرج خواهیم بود.

فرماندار چهاربرج با بیان اینکه در راستای احیای دریاچه ارومیه نمی‌خواهیم باغ‌ها در چهاربرج ایجاد و یا توسعه یابد، ادامه داد: درخواست ما از مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی این بود که اگر پروژه لوله‌گذاری اجرا شود با حق‌آبه موجود و یا کمتر از آن، کشاورزان چهاربرجی سال آینده می‌توانند تا ۲ برابر محصول گندم تولید کنند.

به گزارش ایرنا، چهاربرج مرکز بخش مرحمت‌آباد به همراه بخش باروق در ۲۱ تیر سال گذشته براساس مصوبه هیات دولت از بخش به شهرستان ارتقا یافت و از میاندوآب منفک شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha