۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1435
کد خبر: 84835017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران دشتی در آماده باش کامل قرار گرفت

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 84835017
مدیریت بحران دشتی در آماده باش کامل قرار گرفت

بوشهر-ایرنا- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی این استان و شروع بارش‌های سیل آسا سامانه موسومی معروف به "مونسون" همه دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران این شهرستان در آماده باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی بحرانی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتی افزود: بر اساس  پیش بینی های هواشناسی با ورود  سامانه مونسون بیشتر نقاط استان بوشهر از جمله شهرستان دشتی درگیر بارش های شدید و احتمال جاری شدن سیل و وزش شدید باد خواهد شد.

وی افزود: همه شهردارن، دهیاران و شوراهای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از حضور افراد در کنار رودخانه ها دائمی و فصلی و ارتفاعات و کوه‌های شهرستان جلو گیری کنند.

بحرانی تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اساس پیش بینی ها بیشتر بارش در استان فارس و سرچشمه‌های رودخانه دائمی دشتی مانند رودخانه مند، باغان، دشت پلنگ و منطقه پشت کوه دشتی است باید به مردم و کشاورزان و دامداران هشدارهای لازم داده شود.

فرماندار دشتی بیان کرد:  اداره ورزش و جوانان شهرستان از امروز تا پایان فعالیت سامانه مونسون از صعود کوهنوردان به کوه‌ها و ارتفاعات منطقه جلوگیری کند و اداره محیط زیست و امور عشایر شهرستان نیز از طریق شوراهای اسلامی و دهیاران و تشکل‌های مردم نهاد هشدارهای لازم به دامداران و شکارچیان داده شود.

وی به فصل برداشت محصول نخیلات  اشاره کرد و افزود: همه کشاورزان و جهاد کشاورزی شهرستان بویژه منطقه پشتکوه دشتی تمهیدات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی و انتقال دامه‌ها به مناطق امن تر اتخاذ کنند.

بحرانی تاکید کرد: از امروز  ادارات شیلات و دریابانی از خروج لنج‌ها و قایق ها ی تجاری، صیادی  از اسکله‌های شهرستان دشتی جلوگیری خواهند کرد.

فرماندار دشتی اضافه کرد: همه نیروها و وسایل نقلیه سبک و سنگین ادارات شهرستان به همراه با راننده در آماده‌باش کامل خواهند بود.

وی بیان کرد: از امروز تا پایان فعالیت سامانه بارشی همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید حضور تمام‌وقت در محل دستگاه‌های اجرایی داشته باشند و مرخصی و مأموریت‌های برون شهرستانی  آنان لغو می‌شود.

فرماندار دشتی افزود: پلیس راه و راهور و راهداری های شهرستان در آمادگی کامل باشند و به مردم اعلام شود از شنا در سواحل و رودخانه‌ها و تردد غیر ضرور در مسیرهای کوهستانی و پر خطر شهرستان پرهیز کنند.

بحرانی از همه گروه‌های جهادی شهرستان خواست در آمادگی کامل باشند و  همه مکان‌های عمومی از جمله مدارس، حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری آماده باشند.

فرماندار دشتی تاکید کرد: اتفاقات ادارات دستگاه‌های خدمات رسان برق، آب، گاز و مخابرات و آتش نشانان شهرداری و دهیارهای در آمادگی کامل باشند و با توجه به احتمال بالای رعد و برق و آتش سوزی، منابع طبیعی و آتش نشانی آمادگی امداد رسانی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha