۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84835267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دو نظامی ترکیه در شمال سوریه کشته شدند

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84835267
دو نظامی ترکیه در شمال سوریه کشته شدند

تهران - ایرنا- منابع خبری از کشته شدن دو نظامی ارتش ترکیه در حمله ای در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العین، یک پایگاه نظامی ارتش ترکیه در شهرک "کلجبرین" در ریف شمالی استان حلب هدف حمله راکتی عناصر مسلح موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، قرار گرفت.

در این حمله دو نظامی ارتش ترکیه کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

منابع سوری گفتند: قسد، روستای "اناب" در ریف عفرین را با ۲۰ راکت هدف قرار داد.

به گفته این منابع، ارتش ترکیه نیز مواضع قسد در مناطق "تل رفعت، اطراف شهر مارع و مرعناز" را گلوله باران کرد.

این منافع افزودند: در این حمله چهار نیروی قسد کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ در اقدامی غیر قانونی برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

ارتش ترکیه هم اکنون بیش از یکصد پایگاه غیرقانونی در شمال سوریه ایجاد کرده است. درحالی که آنکارا مدعی است که حضور نظامیانش در شمال سوریه با هدف جلوگیری از تهدید گروه‌های کردی است، دمشق این اقدام را اشغالگری می‌داند.

دولت دمشق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت نسبت به قصد ترکیه برای حمله نظامی در خاک سوریه اعتراض کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha