کاهش معضل حاشیه نشینی در استان اصفهان  نیازمند توجه بیشتر و نگاه عمیق تری است

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت:رسیدگی به مساله حاشیه نشینی در استان اصفهان به توجه و نگاه عمیق تری نیاز دارد و باید در این زمینه با پرهیز از پراکنده کاری ها، طرح کاربردی ارائه شود.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جان نثاری روز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی فرهنگی زنان و خانواده استان در استانداری اصفهان افزود: حاشیه نشینی به معنی سکونت در نقطه ای بیرون و کنار شهر نیست و احتمال اینکه حاشیه نشینی در وسط شهر هم رخ دهد،وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس وضع موجود و گزارش های ارائه شده می توان نتیجه گرفت که دستگاهها با این موضوع بصورت متفاوت رفتار می کنند و بعضی دستگاه ها پای کار هستند اما بعضی برنامه خاصی در این زمینه ندارند.

جان نثاری خاطرنشان کرد: کارهای متفاوت و در حوزه های نامتوازن در شهرستان اصفهان انجام شده اما معلوم نیست که همین مقدار کاری که در اصفهان انجام شده در دیگر شهرستانهای استان هم انجام شده باشد.

وی بیان کرد: باید از شهرستان هایی که نقطه حاشیه نشینی در آنها احصا شده از فرماندار آن منطقه بخواهیم که در این زمینه طرح به ما ارائه دهد که در رابطه با آن  منطقه حاشیه نشینی و پنج محور مداخله با در نظر گرفتن زمانبندی چه اقداماتی باید انجام دهد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: در صورتی که ۳۰ نقطه حاشیه نشینی در شهرستان اصفهان وجود دارد برای هر نقطه در مداخلات پنجگانه باید برنامه زمانبندی شده ارائه شود و اداره کل اجتماعی استانداری باید این موضوع را به طرح تبدیل کند و برنامه اجرایی دقیق و زمانبندی شده در این زمینه ارائه شود.

وی ادامه داد: نباید طرح را بصورت مدینه فاضله در نظر بگیریم که امکان اجرای آن وجود نداشته باشد بلکه این طرح باید دست یافتنی و قابل اجرا باشد و باید بصورت ساماندهی و سازماندهی شده در این حوزه کار کنیم و پیشرفت کار را بصورت مرتب بررسی کنیم.  

جان نثاری اضافه کرد: کارهای خوبی در زمینه حاشیه نشینی در استان اصفهان انجام شده که باید بصورت دسته بندی شده و در قالب طرح مشخصی که صفر تا صد آن معلوم باشد و که بطور کامل منطقی، اجرایی و قابل احصا و شمارش باشد.

وی با بیان اینکه باید چارچوب کلی برای این طرح در نظر گرفته شود و هر شهرستانی طرح جداگانه ای ارائه ندهد خاطرنشان کرد:  هر کدام از دستگاههای اداری باید در زمینه مداخلات نظرات خود را تا ۲ هفته آینده ارائه دهند و اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اصفهان، اداره کل امور شهری و روستایی در مناطق حاشیه نشین چه اقداماتی در عرصه کالبدی باید انجام شود و چند کار ضروری را در این مناطق احصا کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اجتماعی استانداری، سپاه صاحب الزمان (عج)، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری هم در مداخلات فرهنگی در منطقه حاشیه نشین چه کارهایی باید انجام شود.

وی اظهار داشت: مداخلات بهداشت و درمان بعنوان محور بعدی است که دانشگاه علوم پزشکی باید اعلام کند که در حوزه بهداشت و سلامت این مناطق چه کارهایی باید انجام شود و چه زیرساخت هایی نیاز دارد.

جان نثاری افزود: در مداخلات اقتصادی و توانمندسازی و اشتغال و مسائل حمایتی و امدادرسانی اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل صمت، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی باید ضرورت ها را در این مناطق احصا و  اعلام کنند و در زمینه مداخلات امنیتی هم فرماندهی انتظامی استان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل امنیتی استانداری و اداره کل اطلاعات و سپاه باید در این حوزه اعلام کنند که چه کارهایی باید در حوزه مداخله امنیتی و انتظامی انجام شود.

وی بیان کرد: پس از تهیه شدن این طرح باید بررسی شود که دستگاههای مختلف در زمینه این مداخلات به اقدامات و وظایف خود عمل کردند. باید کارها در این حوزه بر اساس برنامه و احصا و پیگیری دقیق انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: این کارگروه، ذیل شورای برنامه ریزی استان است و شورای برنامه ریزی استان عالیترین مرجع استان محسوب می شود که در رابطه با کل برنامه ریزی استان تصمیم گیری می کند و ۲ کارگروه اصلی دارد که یکی از آنها کارگروه اجتماعی فرهنگی زنان و خانواده استان و دیگری کارگروه امور زیربنایی و حوزه های عمرانی است.

وی افزود: ریاست این کارگروه با استاندار اصفهان است و در صورت حضور نداشتن استاندار، معاون سیاسی بعنوان جانشین استاندار در این کارگروه حضور پیدا خواهد کرد که اهمیت این کارگروه را نشان می دهد.

جان نثاری ادامه داد: این گلایه را نسبت به حضور نیافتن بعضی از مدیران استان دارم و اعلام می کنیم که مدیران استان باید در این جلسه شرکت کنند.

بر اساس آمار موجود، ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی و محیط‌های حاشیه‌ای شهر اصفهان زندگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی زنان و خانواده استان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و با موضوع بررسی وضعیت حاشیه نشینی در استان در استانداری اصفهان برگزار شد.

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha