امام جمعه موقت ورامین: نماز جمعه یکی از مواهب بزرگ انقلاب اسلامی است

ورامین - ایرنا - امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: نماز جمعه یکی از مواهب بزرگ انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل است و توانسته تا چهره نفاق را افشا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز چهارشنبه همزمان با سالروز اقامه اولین نماز سیاسی عبادی جمعه در تهران و در آئین تجلیل از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه ورامین که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: نماز جمعه موهبتی بزرگ است که به واسطه انقلاب اسلامی نصیب مردم ایران شده و اگر پیش از انقلاب نیز نمازی برگزار می‌شد، غالبا عبادی و بود و بویی از سیاست در آن وجود نداشت.

وی افزود: این که امروز در بیش از ۷۰۰ نقطه کشور شاهد برپایی نماز سیاسی عبادی جمعه هستیم، نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که اگر چنین پایگاه مهم اجتماعی و سیاسی وجود نداشت، توفقیاتی که امروز به واسطه حضور و پشتیبانی مردم حاصل شده، به درستی به دست نمی‌آمد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: اعضاء ستاد نماز جمعه، با عمل به آیات قرآن، خادمان نماز جمعه بوده و قطعا در ثواب نمازگزاران شریکند، توفیقی که باید با خدمت‌رسانی به مردم و به ویژه نمازگزاران، شکرگزار آن بود.

وی تأکید کرد: نماز جمعه، جایگاه مهم افشاکننده چهره نفاق و حفظ و ارتقاء پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، موضوع مهمی که باعث شد تا در طول دوران هشت سال دفاع مقدس این پایگاه به محلی برای اعزام رزمندگان اسلام تبدیل شود، موضوعی که در ورامین نیز به خوبی نمایان بود و ستاد نماز جمعه ورامین نیز ۵ شهید تقدیم اسلام کرد.

محمودی با اشاره به نقش مهم و اثربخش نماز جمعه در حوزه مسائل فرهنگی گفت: سنگر نماز جمعه نقش مهمی در جذب جوانان است و قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه توانسته در بزنگاه‌ها نقش مهمی را در حل معضلات اجتماعی ایفا کند.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: نماز جمعه سنگر انقلاب است و به جریان خاصی تعلق ندارد، کسانی که ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام را قبول دارند در این اجتماع بزرگ هفتگی حضور می‌یابند و این فرصت مناسبی برای مسئولان است تا با حضور در این میعادگاه، از نزدیک با مردم دیدار داشته و بدون واسطه مشکلات آنان را شنیده و برای حل آن پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

محمودی گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف می‌توانند از نماز جمعه برای بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریتی خود استفاده کرده و مردم را بیش از گذشته با کارکردهای نظام آشنا سازند.
پنجم مرداد ماه سال ۵۸ اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه شد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha