فرماندار دماوند: تکریم خانواده های معظم شهدا مورد توجه ویژه مسئولان باشد

دماوند -ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: تکریم و خدمت رسانی به خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان باید مورد توجه مسئولان ادارات و اولویت کار آنان باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، رضا طاهرخانی روز چهارشنبه در نشست شورای مشورتی امور شهداء، ایثارگران و جانبازان شهرستان دماوند که با خطیبی مشاور استاندار و مدیر کل امور ایثارگران استانداری تهران و جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، به تکریم و خدمت رسانی به خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان تاکید و جزو اولویت کاری مسئولان دانست.

وی اظهار داشت: جایگاه خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در جامعه والا و ارزشمند بوده و باید به خاطر داشته باشیم امنیت و عزتمندی امروز کشور مدیون و مرهون خون شهدا و رشادت‌ها و دلاورمردی های ایثارگران است و انتظار می رود مطالبات آنان توسط مسئولان پیگری شود.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان دماوند در هفته دفاع مقدس گفت: کمترین خدمت در حق این شهدا برگزاری مراسم و آیین‌هایی در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره آن بزرگواران است و باید یادواره‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کیفی‌سازی شود و در برگزاری یادواره‌های شهدا از تمامی ظرفیت‌های شهرستان استفاده خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: باید در ادارات شهرستان دماوند بهترین خدمات و در کمترین زمان ممکن به شهروندان ارائه شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته و برقراری میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه شهرستان سعی شده از فاصله مدیران و مردم کاسته شود و مسئولان باید همیشه پاسخگوی مطالبات برحق و قانونی مردم باشند.

 در ادامه این جلسه، مسئولان شهرستانی و استانی با خانواده شهید رحمت الله اسماعیلی دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید رحمت الله اسماعیلی و در راستای تکریم از خانواده معظم شهداء انجام شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این دیدارها با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان نظام جمهوری اسلامی ایران، شهدا را معیار بارز ولایتمداری در جهت اعتلای نظام اسلامی دانست و بر تکریم و بهره مندی از فیوضات معنوی خانواده شهدا و ایثارگران توسط همگان بویژه مدیران شهرستان دماوند تاکید کرد.

 شهید رحمت الله اسماعیلی در سی ام خرداد ماه سال ۱۳۱۵ در شهرستان دماوند چشم به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی و داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ هفدهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در ‌ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر دماوند به خاک سپرده شد.

همچین دیدار از خانواده شهید والامقام فریدون کریمانی از دیگر دیدارها بود که به مناسبت در گذشت مادر شهید صغری آقا براری و گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام فریدون کریمانی انجام شد.

شهید فریدون کریمانی متولد ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۳۹ و از اهالی شهر دماوند بود و در ۲۹ اسفند سال ۱۳۶۰ در اهواز  به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر دماوند به خاک سپرده شد.

حضور مسئولان استانی و شهرستانی در منزل پدر شهید حاج محمود عظیمی از دیگر دیدارها بود. مرحوم حاج محمود عظیمی پدر سردار شهید احمد عظیمی و پدر بزرگ شهیدحسین جهانی بوده است.

سردار شهید احمد عظیمی متولد سال ۱۳۴۴ بود و در سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در منطقه کوشک به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید حسین جهانی در یکم دی ماه  ۱۳۴۷، در شهرستان دماوند دیده به جهان گشود و به عنوان بسیجی در جبهه های جنگ تحمیلی حضور یافت و پنجم مرداد ماه  ۱۳۶۷، در اسلام‌آبادغرب توسط منافقین کوردل بر اثر قطع سر و دست به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha