فرماندار قشم: اشتغال پایدار با رویکرد فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای محقق می‌شود

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه اشتغال پایدار با رویکرد فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای محقق می‌شود، گفت: گسترش این فعالیت ها و تغییر نگاه خانواده ها به کار موضوعی است که به اندازه تامین زیر ساخت ها در دست یابی به اشتغال پایدار موثر است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم، این مطلب را محمد محمد حسینی در دیدار با رییس و تعدادی از کارکنان اداره فنی و حرفه ای این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: همه دستگاه ها و نهادها در حوزه مسوولیتی خود به ویژه دستگاه های آموزشی و فرهنگی باید به کمک اداره فنی و حرفه ای بشتابند.

رییس کارگروه اشتغال شهرستان قشم اضافه کرد: همه رسته های شغلی نیاز به آموزش تخصصی دارند و هیچ شغلی بدون تخصص و مهارت ویژه خود بازدهی لازم را نخواهد داشت.

محمدحسینی اضافه کرد: موفقیت سرمایه گذاری ها و کارگاهای تولیدی هم با بهره مندی از نیروی کار ماهر ارتباط دارد.  

در ادامه این دیدار که به مناسبت روز کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای انجام شد، محسن ناصری رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان قشم با ارایه گزارشی از آموزش هزار و ۵۳۰ نفر کارآموز در یک مرکز دولتی و ۱۵ آموزشگاه بخش خصوصی این شهرستان در سال گذشته و چهار ماه سال جاری خبر داد.

وی، اتومکانیک، برق خودرو، لوازم سرد کننده، لوله کشی، کولر اسپلیت، صنایع ساختمان، ایمنی  hsc، خیاطی، صنایع دستی، آرایش و پیرایش زنانه و  فرش بافی را در شمار رشته های آموزشی ارائه شده به کار آموزان ذکر کرد.

رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان قشم از اعطای مجوز آموزشی به دانشگاه ها برای برگزاری دوره های فنی و حرفه ای، اجرای دوره دوره های آموزشی در پادگان  های نظامی ویژه سربازان، اعطای مجوز های آموزشی به بخش خصوصی برای راه اندازی آموزشگاه و برگزاری دوره های آموزشی در صنایع و صنوف و محیط کار واقعی با عنوان بخشی دیگر از عملکرد این اداره در سال گذشته و چهار ماهه گذشته از سال جاری نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha