آب شرب گچساران آلودگی میکروبی ندارد

گچساران- ایرنا - مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: براساس آزمایشهای متعدد آب شرب شهرستان گچساران هیچگونه آلودگی میکروبی ندارد.

احمد منتظری روز پنجشنبه در بازدید از تاسیسات آب گچساران  افزود:  همه مطالب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب این شهر کذب است و نتایج حاصل از آزمون‌های میکروبی و کیفی بیانگر سلامت مناسب آب شرب است.

وی بیان کرد: در صورت وجود آلودگی میکروبی در آب شرب به احتمال بسیار زیاد با بروز بیماری گوارشی مرتبط با آب مواجه خواهیم شد، عدم گزارش  بیماری از سوی مرکز بهداشت در منطقه گچساران خود شاهدی بر  سلامت آب شرب است.

منتظری با بیان اینکه آلودگی آب ۲ منطقه منطقه کمبل و باغ فردوس گچساران هیچ ارتباطی با امور آبفا ندارند گفت:  امور آب و فاضلاب هیچ گونه ایستگاه پمپاژ و تاسیسات آبی در چشمه باغ فردوس دوگنبدان برای برداشت آب از آن چشمه  را ندارد.

و ی با اشاره به اینکه آب رودخانه کمبل دوگنبدان در حیطه کاری آبفا نیست تصریح کرد: ساماندهی فاضلاب خام مناطق آن شهر و جمع آوری و هدایت آن به تصفیه خانه فاضلاب از مهمترین برنامه های بلند مدت آبفا برای شهر دوگنبدان است.

آب شرب گچساران آلودگی میکروبی ندارد

منتظری ابراز کرد: آب شهر دوگنبدان و مناطق روستایی آن هیچگونه مشکل میکروبی ندارد، مطلوبیت میکروبی آب این منطقه علاوه بر آزمایشات آبفا در مرکز بهداشت تایید شده است.

وی ادامه داد: در چند نقطه روستایی شهرستان گچساران به واسطه خرابی دستگاه و یا سرقت تاسیسات کلرزنی،  کلرزنی به صورت دستی انجام می شود و هم اکنون رفع این مشکل در دستور کار آبفا قرار گرفته است.

منتظری تصریح کرد: سه مرکز کلر زنی در شهر دوگنبدان وجود دارد که ۲ مورد آن ۱۰۰ درصد در مدار است .

وی اظهار داشت: دستگاه نصب شده بر روی مخزن آب شرب  واقع در دانشگاه آزاد گچساران حدود ۶۰ درصد در مدار است و با رفع نقص بزودی بطور کامل  وارد مدار می شود.

 مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آزمایشگاه آب  شرب گچساران مجهز به تجهیزات پیشرفته روز دنیا ست و انجام همه آزمایش های مرتبط با سلامت میکروبی و شیمیایی آب مطابق با استانداردهای روز را ممکن می‌سازد.

وی افزود: طبق مستندات ارائه‌ شده از سوی مرکز بهداشت، مطلوبیت میکروبی بخش شهری در سه ماهه اول  سال  ۱۴۰۱ ( ۱۰۰ درصد ) و در سال گذشته بیش از ۹۸.۵ درصد گزارش شده که بسیار خوب ارزیابی می شود.

رصد، کنترل و پایش آب شهر و تمامی روستاهای تحت پوشش آبفا گچساران، توسط تیم های مشترک بهداشتی آب و فاضلاب و مراکز بهداشت، انتقال وسایل و تجهیزان آزمایشگاه آب شرب گچساران به مکانی جدید از مهمترین  مصوبات ارایه شده بود.

 در پی انتشار اخبار آلودگی آب ۲ منطقه در گچساران ، بلافاصله گروهی متشکل از مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب و کارشناسان با سفر به کهگیلویه و بویراحمد و شهر گچساران جلسه اضطراری به‌منظور بررسی دقیق موضوع تشکیل دادند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha