۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84837156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بارشهای هسته ای در زنجان فعال می‌شود

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبر: 84837156
بارشهای هسته ای در زنجان فعال می‌شود

زنجان – ایرنا – کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش های هسته ای برای این استان پیش بینی شده است که موجب سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها می شود.

صونا صرفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز تا یکشنبه هفته آینده تشکیل سامانه های بارشی محلی در استان زنجان پیش بینی شده است اما این بارش ها فراگیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: بارش ها را به صورت هسته های بارشی پیش بینی می کنیم و هشدار نارنجی که چهارشنبه صادر شد در همین خصوص بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: اگر این هسته های بارشی در ارتفاعات که خاک خشکی دارد تشکیل شود و بارش ها اتفاق افتد می تواند موجب سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شود.

صرفی ادامه داد: بر همین اساس امروز به همه هموطنان توصیه می کنیم از اتراق در کنار و بستر رودخانه های خشک خودداری کنند چرا که ممکن است در بالادست رود بارشی اتفاق افتد و متوجه این شرایط جوی نباشند و دچار سیل ناگهانی شوند.

وی با بیان اینکه دمای هوا تغییر محسوسی ندارد و تا روز یکشنبه همین شرایط را خواهیم داشت، افزود: هم اکنون شهر زنجان با ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر نسبت به روز گذشته در این ساعت یک درجه افزایش دما دارد.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: حلب را با ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین و خرم دره و سلطانیه را با ۱۶ درجه بالای صفر خنک ترین ایستگاه های هواشناسی استان در شبانه روز گذشته ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha