مردم خراسان‌شمالی از حضور در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها به مردم توصیه می شود از حضور در حاشیه رودخانه های استان خودداری کنند.

جواد نظری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی احتمال وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل ها از امروز(هفتم مردادماه) به مدت ۲ روز در استان وجود دارد، از این رو به دامداران، گردشگران و مسافران توصیه می شود از حضور در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی افزود: مردم در صورت وقوع سیلاب در منازل یا کوچه و محله به سرعت برق و گاز را برای جلوگیری از آب‌گرفتگی و برق‌گرفتگی قطع کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادرسان از جمله راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و شهرداری در حالت آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: دستگاه های مختلف خدمات رسان این نقاط حادثه خیز را در این روزهای بارانی رصد می کنند.

بارانی شدن هوای خراسان شمالی

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی هم گفت: با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید از امروز وزش باد شدید، بارش باران، بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.

مهدی کمالی اظهار داشت: فعالیت این سامانه بیشتر در شهرستان های رازوجرگلان، مانه و سملقان، بجنورد و شمال گرمه و جاجرم و شمال شیروان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، گفت: به مردم توصیه می شود از توقف در مجاورت دیوارهای سست، درختان پوسیده و تابلوهای بزرگ خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه بعداز ظهر شنبه از استان خارج می شود که مردم استان در پایان هفته کاهش محسوس دمای هوا به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha