۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1435
کد خبر: 84837191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار دشتی:  مسیرهای ارتباطی مسدود شده این شهرستان بازگشایی شد

بوشهر-ایرنا- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران راهداری و نیروهای مدیریت بحران تمام مسیرهای ارتباطی این شهرستان که بر اثر سیل دو روز گذشته مسدود شده بازگشایی شد.

 علی بحرانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر بارش کم سابقه سامانه مونسون در شهرستان دشتی برخی محورهای ارتباطی اصلی و فرعی  برای ساعاتی مسدود شد که با تلاش شبانه روزی ماموران راهدارای و دستگاههای عضو مدیریت بحران، شهرداران و دهیاران بازگشایی و هم اکنون تردد در محورها به خوبی جریان است..

وی افزود: بر اثر بارش کم سابقه این سامانه در این فصل از سال محورهای ارتباطی خورموج به کنگان در بزرگراه سیراف در چند نقطه دچار آب گرفتگی و برای ساعتی قطع شد و که با تلاش ماموران راهداری شب گذشته  گل و لای مانده در این محور پاکسازی و تردد در این مهم ارتباطی شمال به جنوب استان برقرار شد.

وی اضافه کرد:برخی محورهای روستایی شامل خورموج به لاور و دشت پلنگ و محور شنبه به درویشی و باغان و خورموج به درازی نیز به علت بالا آمدن رودخانه های فصلی مسدود شده بود که این محورها نیز بازگشایی و در زمان حاضر تردد در این محورها انجام می شود.

وی ادامه داد: از همان ساعات نخسیتن ورود این سامانه به شهرستان تمام دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران و شهرداری و دهیاری ها درحال آماده باش کامل هستند و در پایان فعالیت این سامانه تمام مرخصی ها و ماموریت های مدیران  لغو شده است.

وی اضافه کرد: بیشترخسارت مربوط به محصولات  کشاورزی و  دامداری و تاسیسات و زیر ساخت های ارتباطی و خدماتی برق، آب است که پس از بررسی میزان خسارت اعلام خواهد شد.

فرماندار دشتی به مردم شهرستان و به ویژه به ساکنین حاشیه رودخانها دائمی مند، باغان و دشت پلنگ  و ردوخانه بزرگ فصلی در شهرستان هشدار داد و گفت:مردم به دلیل تداوم فعالییت این سامانه بارشی و ورود آبهای استان فارس از بالا دست به شهرستان از رفتن به حاشیه رودخانه ها و تردد غیر ضرور در محورهای کوهستانی و پر خطر خودداری کنند.

شهردارخورموج نیز گفت:: برخی از منازل مسکونی در شهر خورموج که دچار آب گرفتگی شده بودند با تلاش نیروهای شهرداری رفع آب گرفتگی شدند.

محمد جواد کاشفی افزود: براثر فعالیت سامانه بارشی مونسون در ۲ روز گذشته در شهر خورموج برخی منازل  دچار سیلاب وآبگرفتگی شدند که  با تلاش کمیته مدیریت بحران شهرداری خورموج رفع شد.

وی تاکید کرد : با تلاش نیروهای شهرداری  جریان آب در تمام  آبراهه‌ها و  معابر سطح شهر به صورت روان در جریان است و تمامی نیروها وامکانات شهرداری در آماده باش کامل برای خدمات رسانی و امداد  رسانی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha