شهروندان و گردشگران مراقب بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌های قزوین باشند

قزوین-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: شهروندان و گردشگران مراقب بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها و مسیل های قزوین باشند و تا اوایل هفته از حضور در اطراف این مکان ها خودداری کنند.

 محمدرضا علیمی بعدازظهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش بینی هواشناسی فعالیت ابرهای همرفتی تا اوایل هفته پیش رو ادامه خواهد داشت.

این مسوول گفت: براساس اعلام هواشناسی احتمال بروز بارش های لحظه ای سنگین و آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حادثه خبر نمی کند،افزود: ممکن است شهروندان و گردشگران در حالی که هوا آفتابی و خوب است در کنار رودخانه ها اتراق کنند اما در یک لحظه با سیل خروشان آب غافلگیر شوند چرا که ممکن است بارش های لحظه ای سنگین باعث به راه افتادن سیل و عبور آب از یک منطقه به مناطق دیگر با سرعت فراوان جریان آب شده باشد.

علیمی اظهار داشت: قدرت تخریبی سیلاب بسیار بالاست و حتی ۱۵ تا ۲۰ سانتیمر جریان آب ممکن است تعادل انسان و خودروها را برهم بزند بنابراین جریان آب را نباید دست کم گرفت و باید در شرایط فعلی از حضور در کنار و اطراف رودخانه ها پرهیز کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه شهروندان هشدارهای ایمنی را در رابطه با سیل باید جدی بگیرند، اظهار داشت: سیل سال گذشته در استان قزوین در مناطق آوج و الموت نیز در فصل تابستان رقم خورد که کمتر کسی آنرا متصور بود که منجر به بروز خسارات جانی و مالی به عده ای از هم استانی ها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha