۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 3196
کد خبر: 84837447
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش باران در الیگودرز موجب آبگرفتگی معابر شد

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 84837447
بارش باران در الیگودرز موجب آبگرفتگی معابر شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش باران در برخی از شهرستان‌های استان آغاز شده و در شهرستان الیگودرز موجب آبگرفتگی معابر شده است.

بهروز مرادپور روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر طبق الگوها و مدلهای دریافتی طی امروز و فردا جو بیشتر نقاط کشور و به خصوص نیمه جنوبی کشور تحت تاثیر امواج سامانه بارشی مانسون هند قرار دارد.
وی افزود: براین اساس آسمان بیشتر نقاط استان لرستان و بویژه مناطقی از شرق و جنوب شرق با شدت و ضعف تحت تاثیر این شرایط ناپایدار قرار دارد و از ساعت ۱۵ امروز جمعه بارش‌ها در شرق لرستان آغاز شده که در برخی مناطق جنوبی شهرستان الیگودرز باعث روان‌آب شده است.
مرادپور بیان کرد: انتظار می رود، این شرایط امروز در ساعات عصرگاهی  و شب رخ نیز داده و علاوه بر ابرناکی، وزش باد شدید شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق باشیم.
وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت رگبارهای تابستانه این رگبارها غالبا بصورت نقطه ای می باشند و رخداد ریزش های رگباری این سامانه در نواحی با مساحت کوچک بسیار محتمل است. 
مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: طی این مدت ضرایب ناپایداری مقادیر بالایی دارند که احتمال تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.
وی یادآور شد: ریزش های رگباری در برخی نقاط و به خصوص قسمتی‌هایی از شرق و جنوب شرق استان با مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر، ایجاد روان‌آب، سیلابی شدن مسیل های فصلی همراه می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha