سه پیام تسلیت برای سه هنرمند

تهران- ایرنا- مسئولان درگذشت هنرمندان امیر اشرف آریان‌پور موسیقیدان و پژوهشگر پیشکسوت، حبیب اله صادقی استاد مطلق نقاشی و منوچهر دوایی پزشکِ ایثارگر را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر موسیقی، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد امیر اشرف آریان‌پور، موسیقیدان و پژوهشگر پیشکسوت را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: مرحوم آریان‌پور با پژوهش و نگارش کتاب‌های مرجع حوزه موسیقی از ماندگاران موسیقی ایران است و با کارنامه پرباری که داشت یکی از تأثیرگذارترین معلمان موسیقی به شمار می‌رود که سال‌ها بی‌دریغ برای آموزش موسیقی کوشید و فرهنگ موسیقی و آموزش موسیقی را عاشقانه میراث‌داری کرد.

وی از نخستین مروجان هنر اپرا در ایران نیز بود و هنرش چندین دهه بر تارک موسیقی درخشید. برگزاری مراسم یکصدمین سال تأسیس هنرستان موسیقی تهران در سال ۹۷ که با راهنمایی و حمایت او و همراهی پیشکسوتان موسیقی در دوره تصدی مسولیت دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری برگزار شد، فرصت همنشینی و بهره مندی از خاطراتش را برایم فراهم نمود.

پیام تسلیت درگذشت هنرمند برجسته استاد «حبیب اله صادقی»

به دنبال درگذشت استاد مطلق نقاشی و هنرمند متعهد حبیب اله صادقی، سید محمد جواد شوشتری رئیس شورای عالی سیاستگزاری جشنواره ملی هنری همام ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری، با اشاره به سوابق و خدمات هنری این استاد برجسته، از ایشان به عنوان یکی از خیرین و حامیان فعال محرومین در عرصه هنر یاد کرد.

شوشتری با اظهار تاسف از فقدان این هنرمند؛ از ایشان به عنوان الگویی ارزشی درعرصه عمل به اخلاق بویژه در عرصه هنر عنوان کرد.

وی در خاتمه با بیان ضرورت نیاز جامعه هنری به چنین هنرمندانی؛ ابراز امیدواری کرد شاگردان این مرحوم تداوم گر راه و منش ایشان باشند.

استاد حبیب اله صادقی  عضو هیات داوران دو دوره از جشنواره ملی هنری همام، ویژه هنرمندان معلول بود.

پیام تسلیت در پی درگذشت دکتر «منوچهر دوایی»

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با صدور پیامی درگذشت استاد گران‌مایه مرحوم منوچهر دوایی را که در دوران دفاع مقدس منشأ خدمات بی‌شمار و اثرگذاری بودند، تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: درگذشت استاد گران‌مایه «مرحوم دکتر منوچهر دوایی» پزشک ایثارگری که از سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

این استاد برجسته پزشکی در دوران دفاع مقدس منشأ خدمات بی‌شمار و اثرگذاری بودند که به یقین فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند این ایثارگر والا مقام و مجاهدت عالمانه ایشان چه در دوران جنگ تحمیلی و چه پس از آن هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و همواره در یاد و خاطر مردم شریف ایران اسلامی زنده خواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha