۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۸
کد خبر: 84838934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر شهرسازی: بناهای ناپایدار مشکل عمده بافت فرسوده است 

مشهد- ایرنا- معاون وزیر راه  وشهرسازی و  مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: یکی از مشکلات عمده بافت های فرسوده و مناطق حاشیه شهرهای بزرگ کشور، بناهای ناپایدار است که اقدامات نوسازی در آنها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آیینی عصر شنبه در نشست طرح تحول حاشیه شهر مشهد مقدس بر پایه سند تحول استان خراسان رضوی افزود: با وجود  اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت دیگر نهادها و مردم هر چند شرایط حاشیه شهرها بهبود یافته اما موضوع اساسی در این مناطق نوسازی مسکن است.

وی اظهار داشت: بخشی از  اجرای طرح نوسازی مسکن مناطق حاشیه شهرها به ویژه شهر مشهد  در راستای نهضت ملی مسکن انجام می شود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  حفظ جان و سلامت مردم اولویت نخست است، گفت: در کنار سند تحول حاشیه شهر مشهد،  حمایت های شهرداری این شهر و  ستاد بازآفرینی شهری ونیز تسهیلات مسکن باید  اقدام اساسی برای نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و حاشیه شهر مشهد صورت گیرد.   

آیینی افزود: همچنین طرح‌های زیربنایی ستاد بازآفرینی با مشارکت نهادها و ساکنان محلات  با رویکرد توانمندسازی و مهارت‌آموزی ساکنان محلات هدف و حاشیه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات مناطق حاشیه شهرها، موضوع معابر خاکی است که  یکی از عوامل آن مسائل زیرساختی و فاضلاب است هر چند در این حوزه شهرداری مشهد اقدمات م موثری انجام داده است. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تلاش می شود با برنامه ریزی های لازم  در سه سال آینده دیگر معابر خاکی در مناطق حاشیه شهرها وجود نداشته باشد.

طرح تحول حاشیه شهر مشهد  منجر به ارتقای وضعیت ساکنان آن می شود 

استاندار خراسان رضوی نیز  گفت: یکی از مشکلات اساسی شهر مشهد مناطق حاشیه آن است که رفع این کاستی ها مورد توجه قرار گرفته است.
 
   یعقوبعلی نظری افزود: رفع مشکلات مختلف حاشیه شهر مشهد نیاز به همت همگانی، تدبیرو برنامه خاص  دارد که در یک بازه زمانی معین و مشخص صورت می گیرد.

وی اظهار داشت:  با اتکا به سند تحول دولت سیزدهم، استان خراسان رضوی نیز  در حال تدوین سند تحول اساسی است که این سند در قالب طرحهای مختلف عملیاتی شود  که  البته عملیات اجرایی برخی از این طرح ها آغاز شده است.

نظری گفت: طرح تحول حاشیه شهر مشهد یکی از این مجموعه ها  طرح تحول استان است که با مشارکت  دستگاه‌های مختلف اجرایی، مردمی ستاد بازآفرینی   تا افق ۱۴۰۴ محقق و بخش عمده مشکلات حاشیه شهر برطرف واین مردم انقلابی  از  شرایط زندگی  مطلوب تری بهره مند می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی هم گفت: طرح تحول حاشیه شهر مشهد در حوزه  کالبدی و زیرساختی و توسعه شهر مشهد است. 

جواد خدایی افزود: هدف  طرح تحول ساماندهی کالبدی زیرساختی شهر مشهد در افق ۱۴۰۱ است به نحوی که سرانه خدمات شهری این مناطق به متوسط سطح خدمات دیگر نقاط شهر مشهد برسد.

۲۰۱ طرح در حاشیه شهر مشهد در دست اجراست

 فرماندار مشهد نیز گفت:  به منظور رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد برنامه جامعی تدوین و  ستاد بازآفرینی این شهرستان تشکیل شده است.

محسن داوری افزود: در طرح تحول ویژه مناطق حاشیه شهر مشهد ۲۰۱ طرح با پیش بینی اعتبار ۷۰ هزار میلیارد ریالی در در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: اولین طرح ها در خصوص حاشیه شهر  مرتبط با ستاد بازآفرینی است که ۶۷ طرح است  که ۲۱ درصد طرح ها را با  پیش بینی اعتبار ۱۴ هزار میلیارد  ریال شامل می شود.

فرماندار مشهد گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مناطق حاشیه شهر مشهد  نیز ۳۰ درصد بودجه خود را به این مناطق اختصاص داده اند که با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی در هشت پهنه و حدود ۱۷ درصد طرح ها را در برمی گیرد.

داوری افزود: طرح‌های شهرداری مشهد که در بودجه دیده شده است نیز  در هشت پهنه با   ۳۷ هزار میلیارد ریال با  مجموع ۵۳ درصد طرح‌ها و نهادهای عمومی و مردمی هم هفت  درصد طرح‌ها  را با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شامل می شوند.

شهردار مشهد نیز گفت: ساماندهی مناطق حاشیه شهر مشهد یکی از مطالبات به حق و  دیرینه مردم مشهد و مدیران عالی کشور است.

سید عبدالله ارجایی افزود: مسائل حاشیه شهر مشهد از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی قابل بررسی است. 

وی اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت مناطق حاشیه شهر ، مجموعه اقداماتی در سال‌های گذشته شکل گرفته که وضعیت را از آنچه بوده مطلوب تر نموده  با این حال با هدف  تسریع در رفع مشکلات طرح تحول حاشیه شهر تهیه شده است.

ارجایی ادامه داد: شهرداری ۵۰ درصد اقدامات کالبدی را  در پهنه پنج هزارو ۶۰۰ هکتاری  با دریافت مجوزهای لازم اجرا  می کند  که ۲۰ درصد طرح‌های خدماتی شهری و فضای سبز، ۴۰ درصد حمل و نقل عمومی، ۲۰ درصد بهسازی و توسعه شبکه معابر اصلی و فرعی، ۱۵ درصد سرمایه گذاری اقتصاد و  پنج  درصد سایر سرفصل را در بر می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha