پروژه‌های آبخیزداری موجب کاهش خسارت سیل در برخی مناطق دماوند شد

دماوند – ایرنا - معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه پروژه حوزه آبخیزداری خسارت سیل را در برخی مناطق همچون منطقه سربندان دماوند کاهش داد، گفت: خوشبختانه پروژه های آبخیزداری در سیل اخیر کنترل شده و کمتر آسیب دیده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فرامرز روز شنبه در نشست بررسی میزان خسارت وارده به باغات شهرستان دماوند که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان دماوند شش حوزه آبخیزداری در دست مطالعه دارد که در سیل اخیر خوشبختانه پروژه های آبخیزداری عملکرد بسیار خوبی را داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه های حوزه آبخیزداری در منطقه سربندان موجب شد تا سیل خسارات کمتری را به این بخش وارد کند، افزود: خوشبختانه پروژه های آبخیزداری در سیل اخیر کنترل شده و کمتر آسیب دیده اند؛ اثربخشی پروژه های آبخیزداری را می توان از زبان مردم به ویژه در فصل بارندگی شنید.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان تهران با تاکید بر اینکه از سال گذشته اعتبار خاصی برای مرمت پروژه های آبخیزداری پیش بینی شد، افزود: امسال نیز برای نخستین بار در پی سفر ریاست جمهوری، ۷۵میلیارد تومان با پیگیری های نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس انجام شد، مصوبه سه ساله داریم که از امسال بیشترین اعتبار به حوزه دماوند و فیروزکوه اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات ملی نیز مصوبه داریم که این مهم نیز انجام می شود؛ امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان نزدیک به سه میلیارد تومان مصوبه انجام دادند و این مهم وجود دارد که از منابع استانی نیز افزایش دهند تا مرمت پروژه های آبخیزداری را بیشتر در دستور کار داشته باشیم.

بیش از دوهزار هکتار از باغات در اثر سیل و تگرگ خسارت دیدند

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی یکی از وزرای متخصص و مردمی هستند که افتخار داریم امروز در دماوند میزبان وی هستیم.

وی ادامه داد: در بحث سیل اخیر و خسارت هایی به شهرستان دماوند وارد شد که در بخش کشاورزی، دامپروری و دیگر بخش ها نیز همراه با خسارت بود؛ بازدید از مناطق آسیب دیده صورت گرفت و وزیر جهاد با کشاورزان به صورت چهره به چهره صحبت کردند و نظرات آنان را جویا شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشاورزان نیازمند حمایت هستند تا با جبران خسارت توان مضاعفی در عرصه تولید بگیرند، گفت: بیش از دوهزار هکتار از باغات شهرستان در اثر سیل و تگرگ خسارت دیده اند که امید داریم با حضور وزیر جهاد مطالبات کشاورزان مرتفع شود.

در ادامه این نشست یکی از کشاورزان شهرستان به نمایندگی از دیگر کشاورزان به خسارت های وارده به باغات شهرستان به ویژه باغات سیب منطقه تاکید کرد و خواستار حمایت از باغداران شد.

علاوه بر خسارت های وارده به محصولات کشاورزی، درختان و باغات کشاورزی نیز خسارت دیده اند که موجب تغییر در روند تولید برای سال آینده می شود.

کشاورزان موضوع ساخت و سازها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی از دلایل مهم وقوع سیل می دانند و خواستار حمایت بیشتر از کشاورزان و حفظ اراضی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha