مصطفی نصیری ورگ روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ رام قطار باری شامل قطارهای رفت و برگشت در مسیر سرخس- ایستگاه شهید مطهری، سرخس- تربتحیدریه، ایستگاه اسفراین - سنگان و ۲ قطار سرخس- بندر عباس میباشند.
وی گفت: قطار رفت و برگشت محموله بار سنگ آهن سنگان را به واحد پارس فولاد سبزوار در نزدیکی ایستگاه اسفراین منتقل می کند و چهار رام قطار رفت و برگشت سرخس-بندرعباس نیز بارهای ترانزیتی به آسیای مرکزی را منتقل میکند.
مدیر کل راه آهن خراسان اضافه کرد: البته گاهی قطارها در مسیر سرخس به ایستگاه شهید مطهری بواسطه تقاضا به مسیر بندرعباس اختصاص مییابند و گاهی اوقات نیز قطار مسیر سرخس–تربت حیدریه نیز به دلیل ناکافی بودن بار لغو می شود.
نصیری ورگ افزود: ترددهای باری یاد شده از نظر میزان بار و نوع لوکوموتیو متفاوت است، اما در نهایت حرکت قطارها طوری برنامه ریزی می شود که هیچ بار به زمین مانده ای در سرخس برای حمل نداریم.
وی تامین واگن برای حمل کالای صادراتی را بر عهده صاحبان بار یا شرکتهای حمل و نقلی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی تامین کننده واگن است لذا معمولا ۲۰ برابر ظرفیت بارگیری واگن در انتظار بارگیری داریم.
مدیر کل راه آهن خراسان مسوولیت فرآیند حمل و بارگیری بار را بر عهده شرکتهای حمل ونقل و صاحب بار دانست و گفت: به عنوان نمونه اکنون حدود ۳۰۰ واگن باری در شبکه ریلی خراسان منتظر بارگیری هستند، حال آنکه مطابق آمار فصل بهار روزانه حدود ۱۵ واگن بارگیری شده است.
نصیری ورگ اضافه کرد: هماکنون راه آهن خراسان در روزهای جمعه و تعطیل نیز خدمات لازم را برای کالای صادراتی در ایستگاههای راهآهن مشهد، سرخس و شهید مطهری ارائه میدهد.
نظر شما