تامین کیفیت آب ۲۵ شهر و روستای حاشیه زاینده‌رود چهارمحال و بختیاری در اولویت است

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر اثر سیلاب‌های شکل گرفته در روزهای اخیر، تامین کیفیت آب در سه شهر و ۲۲ روستای حاشیه زاینده‌رود با مشکل مواجه شده است، گفت: تلاش می‌شود سطح کیفی آب با به‌ کارگیری ظرفیت کامل تصفیه‌خانه‌های روستایی و استقرار تانکرهای آب‌رسانی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا احمدی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: با آغاز بارش‌های سیل‌آسا در مناطق مختلف استان و بروز سیلاب، آب شرب در شهرستان سامان و مناطق شهری و روستای حاشیه زاینده‌رود با مشکل افت کیفیت مواجه شد که با فعال کردن به موقع سیستم پیش‌ تصفیه در مدار آب‌رسانی شهر سامان از شکل‌گیری تنش آبی در این شهر جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در روستاهای حاشیه زاینده رود نیز چاه‌های پشتیبان وارد مدار شده‌اند، تصریح کرد: برای مهار مشکل پیش آمده ظرفیت استفاده از تصفیه‌خانه‌های کوچک روستایی افزایش یافته است تا کدورت آب رفع شود.

احمدی یادآور شد: در حال حاضر فراخوانی برای تامین تانکر آب‌رسانی به شرکت آب و فاضلاب کشور ارائه شده است اما به دلیل مشکلات آبی استان اصفهان و همچنین شرایط بحرانی استان یزد و بسیج نیروها در این ۲ استان، قرار است ۱۰ دستگاه از سمت یزد به چهارمحال و بختیاری اعزام شود که این تانکرها در حاشیه زاینده‌رود مستقر خواهند شد و کار آب‌رسانی را تا رفع کدورت و تامین کیفیت آب در منطقه انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری همچنین درباره شرایط آب‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان نیز گفت: تاسیسات آب‌رسانی ۳۹ روستا که بیشترین تعداد آن‌ها در کوهرنگ و اردل قرار داشتند در اثر سیلاب آسیب‌ دیده است که تاکنون تعمیرات در ۳۶ روستا به پایان رسیده و شبکه آب برقرار شده است.

وی با بیان اینکه تخریب چشمه در سه روستای منطقه بازفت و ادامه بارندگی‌ها، کار تعمیرات تاسیسات آب‌رسانی را به تعویق انداخته است، افزود: تلاش می‌شود با بهبود شرایط جوی، تاسیسات برقرار و آب‌رسانی به روستاها جریان یابد.

احمدی در خصوص اقدامات انجام شده در روستای سیل‌زده بارده از توابع شهرستان بن نیز یادآور شد: شبکه آب‌رسانی این روستا از همان صبح جمعه برقرار شد و با توجه به اینکه چاه تامین کننده آسیب‌ دیده است و میزان استفاده از آب نیز برای شست‌وشوی گل‌ولای بالاست، مخزن آب روستا با به‌کارگیری تانکرها پشتیبانی می‌شود.

وی تصریح کرد: چاه پشتیبان روستا نیز برای اضافه شدن به شبکه مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل شکل‌گیری دوباره سیلاب این اقدام نیمه‌کاره ماند که در روز یکشنبه، اقدامات برای استفاده از این چاه از سر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: تیم فاضلاب این شرکت نیز از روز شنبه در روستای بارده مستقرشده است و یک پمپ مکش نیز به روستا اعزام شد تا در مکان‌هایی که قابلیت به‌کارگیری دارد، استفاده شود.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی که از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال شده تاکنون باعث جاری شدن سیل در پنج شهرستان این استان شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در این استان تداوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha