۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶
کد خبر: 84841645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد شوریجه، دشت سرخس را سیراب خواهد کرد

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶
کد خبر: 84841645
سد شوریجه، دشت سرخس را سیراب خواهد کرد

مشهد- ایرنا- معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: اولویت اصلی تامین آب سد شوریجه با ٢٧ درصد پیشرفت فیزیکی، سیراب دشت سرخس است.

علی محمد سیفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سد از طرحهای اولویت دار تامین آب خراسان رضوی است که با هدف کنترل و مهار سیلابهای کشف رود، جلوگیری از خروج آب از کشور، تامین بخشی از آب شرب مشهد و تامین حقابه اراضی پایین دست طراحی شده و در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: سد شوریجه همچنین از اتلاف روان آبهای فصلی جلوگیری خواهد کرد و این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این طرح با ۶۵٠ میلیارد تومان اعتبار از سال ٩٣ آغاز شده است و تا ٢ سال آینده تکمیل می شود.

آب مورد نیاز شهرستان سرخس از سد دوستی تامین می شود که به علت خشکسالی بی‌سابقه، امسال تخصیص آب سد دوستی به بخش کشاورزی این شهرستان امکان‌پذیر نیست و کشاورزان منطقه باید از کشت محصولات پرآب‌طلب مانند یونجه و هندوانه خودداری کنند.

سد مخزنی شوریجه در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق مشهد بر روی رودخانه کشف رود در حال ساخت است، این سد از نوع خاکی به ارتفاع ۴۶.۵ متر و طول ۳۷۴ متر است.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در شهرستانهای تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha