ماجرای تخلیه زباله ها جلوی سازمان تامین اجتماعی در یاسوج چه بود؟

یاسوج- ایرنا- صبح امروز نیروهای شهرداری یاسوج انبوهی از زباله را جلوی شعبه تامین اجتماعی یاسوج تخلیه کردند و این موضوع در فضای مجازی واکنش های مختلفی داشته است.

به گزارش ایرنا، تصاویری از انباشت زباله روبروی سازمان تامین اجتماعی یاسوج صبح امروز در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخید.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در این باره گفت: تخلیه زباله جلوی این اداره، کاری ناپسند است و علاوه بر مسدود کردن راه عبور و مرور ارباب رجوع، سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

رسول چراغ سحر افزود: روز گذشته بحران به وجود آمده ناشی از سیل و بارندگی در شهر یاسوج مشکلات زیادی را برای مردم و کسب و کارها به وجود آورد و می طلبید مسیولان شهرداری امکانات خود را صرف کاهش این آسیب ها و تسهیل رفت و آمد می کردند، نه اینکه بر مشکلات آنها می افزودند.

وی تاکید کرد: شهرداری یاسوج حدود ۲۳۰ میلیارد ریال بدهکار است و مطالبات اعلام شده بابت عوارض شهرداری از این سازمان نیز حدود ۶۰ میلیارد ریال است. 

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چندین جلسه با شهردار یاسوج و نمایندگان شهرداری برگزار شده و با توجه به اینکه شهرداری یاسوج اقدامی بابت پرداخت بدهی خود انجام نداد، نسبت به بازداشت حساب های آنها نزد بانک شهر و بانک ملی اقدام شده.

وی تصریح کرد: اما با توافقی که شب گذشته با مدیرکل امور شهری استانداری انجام و با توجه به بحران اخیر، از این کار صرف نظر شد و اقدام عملی و موثر در این زمینه به عمل نیاوردیم.

چراغ سحر از مسئولان شهرداری یاسوج خواست با تعامل و ارائه راهکار صحیح مشکلات این ۲ حوزه رفع شود.

خبر انباشت زباله هیچ وقت دستور مدیریتی نبود

شهردار یاسوج گفت: در پی بارش های سیل اسا در عصر روز گذشته شهر یاسوج مملو از باران و آبگرفتگی شد.

نستهن مقدم افزود: با توجه به آمادگی قبلی و هشدار ها شهرداری آمادگی لازم برای مقابله با بحران را داشت و با پاکسازی اساسی وضعیت را به خوبی مدیریت کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بدون تلفات با اقدام به موقع  مدیریت موثری انجام شد اما پس از این همه تلاش خبری مبنی بر بسته شدن حساب شهرداری و صدور بازداشت نامه باعث تحریک احساسات کارگران شهرداری شد.

مقدم عنوان کرد: در اعتراضی خودجوش کارگران شهرداری اقدام به انباشت زباله جلو تامین اجتماعی کردند و این انباشت زباله هیچ وقت در پی دستور مدیریت شهرداری نبوده و کاملا خودجوش بوده است. 

وی ادامه داد: به محض اطلاع از این موضوع از اقدام مذکور جلوگیری و دستور برای برداشتن زباله ها صادر شد که در ابتدا این نیروهای پاکبان امتناع کردند اما با سایر ماشین آلات این زباله ها از جلو تامین اجتماعی برداشته شد.

شهردار یاسوج عنوان کرد: تامین اجتماعی خانه دوم ماست و بستن حساب در این موقع و صدور بازداشت نامه باعث تحریک پاکبانان شهرداری شد.

وی تاکید کرد: این اقدام تامین اجتماعی در شرایط سخت فعلی، کار مدبرانه ای نبود.

مقدم بیان کرد: تامین اجتماعی تاکنون بیش از ۱۰ بار اقدام به برداشت و توقیف حساب های شهرداری کرده است و به ناحق و به اشتباه از حساب شهرداری کم شده است.

وی افزود: این ها در حالی است که مطالبات شهرداری از تامین اجتماعی بیشتر بوده و اقدام امروز باعث شد جای شاکی و متشاکی عوض شود.

شهردار یاسوج ابراز داشت: بررسی های کارشناسی حوزه حسابرسی شهرداری بر اساس آرای کمیسیون ۷۷ نشان می دهد میزان مطالبات شهرداری بیش از ۳ برابر تامین اجتماعی است.

مقدم عنوان کرد: مطالبات فی ما بین باید احصا شود و مبلغ بدهی ۲۳ میلیاردی تامین اجتماعی از شهرداری ادعای غیر منطقی است.

وی ادامه داد: احساسات کارگران را درک می کنیم و حامی آن ها هستیم اما تذکر های لازم در خصوص اقدام امروز به آن ها داده شده زیرا که باید از طریق قانون حق خود را مطالبه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha