۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84843435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش خصوصی ایلام ۱۵۰ تن مرغ به عراق صادر کرد

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 84843435
بخش خصوصی ایلام ۱۵۰ تن مرغ به عراق صادر کرد

ایلام - ایرنا - سرپرست دامپزشکی ایلام گفت: ۱۵۰ تن مرغ در قالب محوله سال جاری توسط بخش خصوصی از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

یونس احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرکننده مجوز صادرات ۳۰۰ تن مرغ به کشور عراق را اخذ کرده که تاکنون از این مقدار ۱۵۰ تن صادر شده است.

وی افزود: برای ایجاد تعادل در بازار تولید و مصرف داخل استان، طبق مصوبه معاونت اقتصادی استانداری مرغ مازاد تولید استان از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر خواهد شد.

احمدی یاداور شد: باتوجه به اینکه صادرات مرغ در دنیا از ظرافت و حساسیت خاصی برخودار است و کمتر کشوری امکان صادارت این فراورده پروتئینی را دارد، اما تولیدکنندگان استان ایلام با نیازسنجی بازار عراق مرغ هایی متناسب با ذائقه آنها را تولید و صادر کرده اند.

وی تاکید کرد: صادرات این مقدار مرغ به کشور عراق اتفاق مهمی در حوزه اقتصاد استان است که باید با همکاری دستگاه های مرتبط و تجار بخش خصوصی به یک رویه و عادت مثبت اقتصادی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از استان های کشور نیز مرغ به عراق صادر می کنند، ادامه داد: باید تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان ایلام با شناسایی نیازهای بازار عراق، اقدام به تولید مرغ متناسب با ذائقه آنها کرده و جایگاه خود در بازار مصرف مرغ عراق را تثبیت کنند.

به گزارش ایرنا، میانگین استاندارد مرغ صادراتی تا یک و نیم کیلوگرم است.

استان ایلام دارای ۴۰۰ واحد مرغداری است و میزان تولید مرغ در ایلام سه برابر نیاز بازار استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha