استاندار چهارمحال و بختیاری: همراهی مردم آسیب‌های سیل را کاهش داد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی و کمک مردم و نیروهای جهادی در جبران خسارت‌های سیل، گفت: انسجام، وحدت و همراهی مردم آسیب‌های سیل را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در آیین ارسال کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده استان، اظهار داشت: یکی از درس‌های محرم و عاشورا از خودگذشتگی است و تربیت‌شدگان این مکتب در زمانی که هم‌نوعان خود دچار مشکل و مصیبت می‌شوند، برای کمک حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: سیل اگر چه خسارت‌هایی به همراه داشت اما صحنه‌های زیبایی از حضور نیروهای مردمی و جهادی در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان شکل داد که از این بابت قدردان مردم استان هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری به همراهی نیروهای بسیج و سپاه در کمک به مردم سیل‌زده نیز اشاره کرد و گفت: این نیروها نیز در این عرصه خوش درخشیدند و با حضور به هنگام خود و کمک به هم‌نوعان یاری‌گر دولت شدند.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر این کمک‌ها نبود بی‌شک وسعت تخریب و آسیب بسیار بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به ارسال هشت هزار بسته اقلام ضروری اهدایی به مناطق سیل‌زده استان، تصریح کرد: امید می‌رود این کمک‌ها تسکینی بر آلام مردم به ویژه عشایر حادثه‌دیده که وسایل زندگی خود را از دست دادند، باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: وقوع این سیلاب در ۴۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و در حال ارزیابی خسارت‌های ناشی از آن هستیم تا با دقت جمع‌بندی و به سازمان مدیریت بحران ارسال شود و پس از تصویب در هیات دولت، در سریع‌ترین زمان عملیات جبران خسارت‌ها را آغاز کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: با این وجود از امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان تلاش شده تا با یکسری اقدامات اورژانسی بخشی از مشکلات شکل گرفته را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستانهای این استان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha