به گزارش ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، داریوش ابوحمزه در نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه گفت: تشکیل و تقویت پایگاه «اطلاعات رفاه و بهرهمندی ایرانیان» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل سه زیربخش است.
وی افزود: یکی از این زیربخشها، بانک اطلاعات خدمات حمایتی به منظور انسجامبخشی به خدمات حوزه حمایتی، شامل سطحبندی خدمات، گروه هدف، معیارهای مشمولیت، دستگاه ارائه خدمت و نوع خدمت است.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دومین زیربخش را بانک اطلاعات رفاه افراد و خانوارها مشتمل بر اطلاعات مورد نیاز برای تشکیل پرونده رفاهی برای افراد و خانوارها دانست و در تشریح سومین زیربخش تصریح کرد: بانک اطلاعات بهرهمندی رفاهی نواحی شهری و روستاهای دارای سکنه به منظور تشکیل پرونده رفاهی در مقیاس پهنههای جغرافیایی هدف در نواحی شهری و آبادیهاست.
ابوحمزه خاطرنشان کرد: این برنامه به طور مشترک در وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور و کمیته امداد امامخمینی(ره) اجرا میشود و دستورالعمل اجرایی طرح با امضای سهجانبه دستگاههای مذکور لازمالاجراست.
وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با هماهنگی دستگاههای ذیربط نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به وضعیت شغلی و کسبوکارهای تمامی ایرانیان اعم از نیروهای مسلح، کارمندان، کارگران، دانشجویان و ... اقدام و آن را در قالب شناسنامه الکترونیک رفاه و تأمین اجتماعی تلفیق و بهروزرسانی کند.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همه دستگاههای دخیل موظف هستند در این زمینه مشارکت کنند.
نظر شما