جریان آموزش و تربیت در مدارس باید آمیخته با لذت و مهارت‌آموزی باشد

اردبیل - ایرنا - معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تقویت حوزه نرم‌افزاری در آموزش و پرورش گفت: جریان آموزش و تربیت در مدارس باید آمیخته با لذت و مهارت‌آموزی باشد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از آموزش و پرورش اردبیل ، علیرضا عبدی در نشست با اعضای گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان اردبیل اظهار کرد: مدارس باید به محل مشارکت دانش‌آموزان تبدیل شده و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در مدارس بیشتر شود.

وی در ادامه از سند تحول بنیادین تربیتی به عنوان یک نظام تربیتی برای تحقق اهداف اسلامی یاد کرد و افزود: در تحقق این اهداف باید تمام ارکان مدرسه در کنار هم فعالیت کنند.

معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش همچنین تحول در آموزش و پرورش را یک موضوع مهم و بسیار استراتژیک دانست که در سال‌های اخیر همواره مورد توجه قرار گرفته است.

عبدی ادامه داد: در سند تحول با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت می‌توان حرکت‌های مؤثری انجام داد چرا که سند تحول به نام نظام تعلیم و تربیت است و شاه کلید تحقق آن نیز توجه جدی به نیروی انسانی آموزش‌دیده و ماهر است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نیروی انسانی تحول یافته نداشته باشیم سخن گفتن از سند تحول ثمربخش نخواهد بود و به همین دلیل مقام معظم رهبری از معلم به عنوان افسر سپاه پیشرفت یاد کرده است.

معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همه این کلمات در جای خود دارای بار معنایی و ارزشی است به طوری که در جریان جهادی و شرایط سخت جنگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش که همان معلمان و مدیران هستند، در خط مقدم قرار گرفته و با هجمه‌ها مقابله می‌کند.

عبدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنچه که در سند تحول سبب نگرانی است، جزئی‌نگری و اقدامات مقطعی است در حالی که شایسته است با بهره‌گیری از نظام تعلیم و تربیت بتوانیم در خدمت معلمان به عنوان تربیت‌دهندگان نسل آینده باشیم.

وی ادامه داد: در نظرات امام نسبت به نهضت سوادآموزی به یک هدف غایی می رسیم که همان "استقلال فرهنگی" است و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری نیز در گام دوم انقلاب به آن تاکید دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نظام دانایی نیاز به سازمان ندارد بلکه باید در آن احساس تکلیف متبلور باشد که باید یاد دهیم و یاد بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha