۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84845567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ گروه دامپزشکی بر ذبح دام‌های عزاداران حسینی در زنجان نظارت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۲۵ اکیپ‌ ثابت و سیار دامپزشکی این استان بر قربانی همه دام‌های نذری عزاداران سیدالشهدا(ع) در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم نظارت خواهند کرد.

محمدباقر حاج کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین آمار نذری دام در شهر زنجان بعدازظهر هشتم ماه محرم انجام می شود که شهر زنجان بعد از منا دومین قربانگاه جهان است.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اکیپ دامپزشکی در سطح استان زنجان، ۱۴ اکیپ سیار و ۱۱ اکیپ دیگر نیز به صورت ثابت به سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات ویژه‌ ارایه خواهند کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: اکیپهای ثابت و سیار شامل ۱۹  بازرس بهداشت چهار ناظر شرعی و ۹  دامپزشک از هشت صبح روز امروز بر ذبح دام های نذری در استان نظارت بهداشتی و شرعی خواهند کرد.
حاج کاظمی تاکید کرد: عزادارانی که قصد قربانی کردن دام در جلوی دسته ها و هیات های عزاداری را دارند آن را در ایستگاه‌هایی که به این منظور در نظر گرفته شده است، انجام دهند.
وی یادآوری کرد: ناظران شرعی و بهداشتی در این مکان ها نیز مستقر هستند و تمهیداتی برای جلوگیری از جاری شدن خون در زیر پای عزاداران حسینی اندیشیده شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: عزادارانی که خواهان قربانی کردن دام در دسته های عزاداری این استان هستند می توانند با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی در همه شهرستان ها تماس بگیرند تا اکیپ های سیار برای ارایه خدمات به محل اعزام شوند.
حاج کاظمی اظهارداشت: شهروندان می توانند علاوه بر سامانه ۱۵۱۲ برای هماهنگی در خصوص ذبح دام نذری با شماره‌ تلفن‌های ۲-۳۳۷۷۲۴۰۱ اداره کل دامپزشکی استان زنجان، شماره ۳۵۲۲۳۳۴۲ دامپزشکی شهرستان ابهر، ۳۴۲۲۲۰۴۷ خدابنده، ۳۵۵۲۹۰۹۱ خرمدره، ۳۵۸۲۳۲۶۵ سلطانیه،  دامپزشکی شهرستان ایجرود ۳۶۷۲۲۳۰۷ ، و شهرستان طارم ۳۲۸۲۴۴۰۹ ، شماره ۳۶۲۲۲۴۳۷ با دامپزشکی شهرستان ماهنشان تماس برقرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha