۸۰ میلیارد ریال برای پایدارسازی محور بجنورد-آشخانه هزینه شد 

بجنورد-ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکل رانش و پایدارسازی محور بجنورد-آشخانه در محدوده خندقلو هزینه شد.

محمد مشتری روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۱۳۹۹ به علت رانش زمین ناایمن شد و تردد خودروها از این محور ممنوع و از طریق باند شمالی انجام می شود و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است.  

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده برابر نظر مشاور طراح و تایید سازمان راهداری و کارشناس انجام شد و بر اساس تجربه های پیشین، پیش بینی می شود تا یک سال نشست هایی جزیی در مسیر ایجاد شود و در صورت فعال شدن گسل این منطقه، احتمال رانش و نشست مجدد وجود دارد.

مشتری گفت: اقدامات اخیر بر مبنای حذف عامل رانش و اصلاح سیستم زهکشی پشت پل و به ویژه حفظ سازه پل موجود، طراحی و اجرا شده است.

وی درباره ترک های ایجاد شده بر روی پل محدوده خندقلو نیز اظهار داشت: با توجه به رانش و حرکات منطقه از بالا دست روستای خندقلو سبب حرکت های عرضی و نشست در منطقه شد که به دنبال آن افزایش بار وارد به پل و شکست در چند مقطع ایجاد کرد که برنامه ترمیم پس از حدف کامل عامل رانش اجرا می شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: این مشکل به علت عملکرد نامناسب زهکشی سبب اشباع خاک و تبعات بعدی شده است.  

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha