به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی ایمانیه روز شنبه در نشست شورای تصادفات فارس در شیراز افزود: حوادث رانندگی ممکن است برای هر فردی روی دهد و بنابراین همه ما در جهت کاهش این حوادث مسئولیت داریم که حتی فرا وظیفه عمل کنیم.
او ادامه داد: جلسات مرتبط با تصادفات به شکل ماهیانه و با حضور بنده برگزار شود و جلسات مربوط به ترافیک نیز به شکل مستقل و جدا از جلسات تصادفات برگزار شود و در این جلسات از ظرفیت افراد باتجربه و توانمند نیز استفاده شود.
وی، خواستار جدی گرفتن نقش فرمانداران در زمینه کاهش حوادث ترافیکی در شهرستان ها شد و گفت: فرمانداران نباید فقط منتظر تصمیم گیری ادارات و مجموعه ها باشند و در زمینه جذب اعتبارات چانه زنی کنند.
او اظهار داشت: یکی از علل بروز تصادفات وجود نقاط حادثه خیز است که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب این نقاط نیز یکی پس از دیگری اصلاح شوند.
استاندار فارس، از نیروی انتظامی خواست که در بحث موتورسیکلت ها نیز با قاطعیت ورود کند استفاده نکردن از کلاه ایمنی را به عنوان یک تخلف قلمداد کرده و به شکل جدی برخورد کند.
ایمانیه، با اشاره به تقسیم مسئولیت نگهداری کمربندی شیراز بین شهرداری شیراز و اداره راهداری استان گفت: هر دو مجموعه باید برای ساماندهی این کمربندی برنامه ریزی و تلاش کنند وما نیز هرکجا که نیاز بود حمایت جدی خواهیم کرد.
وی افزود: بعضا شاهد واژگونی خودروهای حامل اتباع غیرمجاز در استان هستیم که در هر کدام از این حوادث ۱۰ تا ۲۰ تبعه افغانی دچار مصدومیت شده یا فوت می کنند که باید این معضل نیز برطرف شود.
تهیه برنامه جامع کاهش تصادفات در فارس
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس هم گفت: با توجه به تاکید استاندار فارس مبنی بر کاهش حوادث ترافیکی در استان، برنامه جامع کاهش تصادفات در فارس تهیه شده است.
علیرضا راستیار افزود: بر اساس این برنامه سهم هر دستگاه و برنامهها و اقداماتی که باید انجام دهد مشخص شده است.
وی ادامه داد: در بحث نگهداری کمربندی شیراز نیز مجموعه راهداری در سه نقطه پل اکبرآباد تا جوادیه، کمربندی دراک و پل فسا تا نواب و محدوده شهرک صنعتی شیراز که مسئولیت آنرا بر عهده دارد اقداماتی از جمله تعرض محور و اجرای روشنایی را انجام داده است.
۱۲ درصد تصادفات فوتی فارس در شیراز روی میدهد
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای فارس، در خصوص شهرستانهای بحرانی فارس در زمینه تصادفات منجر به فوت گفت: در این زمینه در سه ماهه نخست امسال شیراز با ۱۲ درصد، فسا ۱۱ و یک دهم درصد، داراب ۷.۷ دهم درصد و کازرون و جهرم به طور مشترک ۶ و هشت دهم درصد از سهم تصادفات فوتی استان را به خود اختصاص داده اند.
راستیار افزود: در تصادفات جرحی نیز سهم شیراز ۱۲ درصد، کازرون ۱۰ و ۶ دهم درصد، مرودشت ۱۰ و سه دهم درصد، فیروزآباد ۶.۶ دهم درصد و فسا و داراب به طور مشترک ۶ و یک دهم درصد است.
نظر شما