طرح "حامیم" ویژه توانمندسازی دانشجویان خراسان برگزار می‌شود

مشهد- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان خراسان رضوی گفت: طرح "حامیم" با عنوان دوره توانمندسازی علمی، فرهنگی و مهارتی حامیم یاران خراسان رضوی برای دانشجویان دانشگاه‌های استانهای خراسان در سبزوار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  ایرنا، دکتر حجت الاسلام والمسلمین جواد مهدوی نسب روز شنبه در نشست خبری «طرح حامیم» دوره توانمندسازی علمی، فرهنگی و مهارتی حامیم یاران خراسان رضوی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: طرح حامیم در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان دار این نظام مبنی بر فرصت دادن به جوانان برای رشد آن‌ها و نیز تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به حضوری شدن کلاسها و برگشت کامل دانشجویان به محافل علمی پس از ۲ سال شیوع کرونا برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه "طرح حامیم مخفف حلقه‌های میانی و اشاره به حامیم در قرآن است"،  عنوان کرد: این طرح برای توانمندسازی علمی، فرهنگی، مهارتی، سیاسی، آموزشی و پرورشی دانشجویان است و نیز مانوری برای دست اندرکاران است که وارد فضای آموزشی شوند و برنامه‌ریزی کنند.

این مسوول بیان کرد: سند بیانیه گام دوم انقلاب سندی طلایی و پرافتخار است که رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب مسیری را برای جهاد تبیین معرفی کردند، این سند نقشه راهی برای تمامی کسانی است که می‌خواهند در مسیر انقلاب خدمت کنند.

حجت الاسلام مهدوی نسب با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب گذشته، حال و آینده انقلاب را پوشش می‌دهد، بیان کرد: یکی از محورهای اصلی آن موضوع توجه به نقش راهبردی و تاثیرگذار جوانان در این انقلاب است و نیز موضوع روحیه امید و برنامه داشتن برای آینده از دیگر محورهای آن است.

این مسوول افزود: استان خراسان رضوی از معدود استان‌هایی است نهاد مقام معظم رهبری با مشارکت و همراهی فرماندهی بسیج دانشجویی این طرح را اجرا می کند و این اقدام با همکاری برادران بسیجی، یک هم افزایی خوب بین نیروهای انقلابی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در این طرح به بحث شناخت و معرفت تاریخی سیاسی و مبنایی انقلاب و آشنایی با مباحث تشکیلاتی پرداخته می‌شود، ادامه داد: روح این طرح مبنی بر جوان گرایی و اعتماد به مدیریت و توانمندی دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم است لذا تاکید بر این است که تا می‌توانیم در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات به نیروی جوان اعتماد کنیم.

دانشگاه حکیم سبزواری میزبان طرح حامیم

فرمانده بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۶ کارگروه در اجرای طرح حامیم گفت: این طرح آموزشی به مدت ۱۲ روز از ۲۲ مرداد ماه تا ۲ شهریور ماه امسال به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری در شهرستان سبزوار برگزار می‌شود. نوروزی افزود: در طرح حامیم ۶۶ جلسه آموزشی برگزار خواهد شد که مباحث دوره با موضوعات معرفتی بصیرتی- تاریخی، اخلاقی- تربیتی، مهارت های فردی و مهارت های تشکیلاتی و مسابقات و فوق برنامه ها می باشد.

وی ادامه داد: اهمیت این دوره برای جریان دانشجویی کشور همین بس که جریان جنبش دانشجویی مشهد همیشه جزو پیشتازان جنبش دانشجویی کشور بوده و به شدت تاثیرگذار است و نیز ۶ درصد دانشگاه ها و ۱۰ درصد دانشجویان کشور در استان خراسان رضوی حضور دارند.

فرمانده بسیج دانشجویی خراسان رضوی اظهار داشت: در مبانی معرفتی طرح مزبور سه کتاب شامل" طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، همرزمان حسین(ع) وخط امام" مورد تاکید است، افزود: جریان شناسی سیاسی، مناظره دانشجویی، حوزه های غرب شناسی، جریان شناسی تحولات منطقه، اصول سیاست خارجی در نظام اسلامی، دشمن شناسی با محوریت یهود، شاخص های تحلیل حکمرانی دینی با محوریت تاریخ تطبیق دوران امام علی(ع) و پیامبر اکرم و حوزه‌های جهاد تبیین از جمله سرفصل های آموزشی طرح حامیم است.

نوروزی ادامه داد: مطالبات امامین انقلاب از جنبش دانشجویی و تشکلهای دانشجویی، معرفی عرصه های مختلف جنگ ترکیبی، حوزه های مختص زنان و نگرش اسلام و غرب نسبت به زن، تحلیل سیاسی مباحث روز کشور، یک سری از مباحث مهارت های فردی و تشکیلاتی نیز از دیگر سرفصل های آموزشی طرح حامیم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما برای حضور در طرح حامیم ۸۰۰ دانشجو است، گفت: دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و تشکیلاتی دانشگاه‌ها برای شرکت در این طرح می توانند از طریق سایت https://razavi.nahad.ir ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha