۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84847257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکوه عاشورا در گچساران

۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84847257
شکوه عاشورا در گچساران

گچساران - ایرنا - عاشورا در گچساران متشکل از هیات های عزاداری با زبان‌ها و گویش‌های لری، ترکی، عربی،بندری، اصفهانی و بهبهانی جلوه ای از ارادت اقوام مختلف ایرانی به اباعبدالله حسین (ع) شده است.

اینک جای جای مناطق روستایی و شهری گچساران شاهد برپایی آیین های سوگواری عاشورائیان است،ارادتمندان سیدالشهدا (ع) در این شهرستان به یاد مصیبت های وارد شده به پیشوای سوم شیعیان به سوگ نشسته اند.

همزمان با عاشورای حسینی هر کوی و برزنی در این شهرستان همچون دیگر نقاط کشورمان شاهد صدای طبل، سنج، مداحی دوستداران مکتب عاشورایی امام حسین (ع)شده است.

از ساعت های ابتدایی صبح امروز حرکت دسته جات عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی در حالی که نوحه سرایی با گویش های متفاوت آنان را همراهی می کند به سوی گلزار شهدای شهر دوگنبدان آغاز شده است.

گلزار شهدای شهر دوگنبدان هم اکنون میعادگاه هزاران از نفر از عاشقان اباعبدالله حسین (ع) است و تعدادی از شهروندان با حرکت بیرق های سرخ و سبز  عزاداران را همراهی می کنند. 

دهها ایستگاه صلواتی آب، شربت در مسیر حرکت هیات های عزاداری های حسینی از حاضران پذیرایی می کنند.

پرشورترین آیین های سوگواری مناطق روستایی گچساران در آستانه های مقدس امامزاده جعفر(ع) و حضرت بی بی حکیمه (س) در حال برگزاری است.

شیفتگان سیدالشهدا (ع) در عاشورای خون خدا از راه های دور نزدیک خود را به این مکان های مقدس رسانده اند تا در غم جانسوز شهدای کربلا سوگواری کنند. 

براساس برنامه ریزی از پیش اعلام شده قرار است نماز ظهر روز عاشورا به یاد آخرین نماز سید شهدا (ع) در مصلای شهر دوگنبدان برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha