یکی از پنج غریق استخر کشاورزی خوشاب خراسان رضوی احیا شد

سبزوار- ایرنا- رییس اورژانس ۱۱۵ سبزوار گفت: یکی از پنج فرد غرق شده در استخر کشاورزی روستای "عبدل آباد" شهرستان خوشاب خراسان رضوی، پس از انتقال به بیمارستان، با احیای ریوی به زندگی برگشت و احیا شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از اورژانس سبزوار، دکتر غلامعباس کافی افزود: البته این فرد، بازگشت مغزی نداشته و هم اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان واسعی سبزوار بستری است.

وی ادامه داد: چهار تن دیگر از غرق شدگان، علیرغم اقدامات درمانی و عملیات احیای قلبی و ریوی که در مسیر بیمارستان بر روی آنان انجام شده بود، برگشتی نداشتند.

رییس اورژانس ۱۱۵ سبزوار خاطرنشان کرد: عملیات احیا، یک پروتکل بالینی تعریف شده است که توسط نیروها برای هر فرد در مسیر انتقال به مرکز درمانی و نیز در بیمارستان اجرا می‌شود.

عصر دیروز به دنبال گرفتار شدن یک کودک ۱۰ ساله در استخر کشاورزی روستای عبدل آباد خوشاب، چهار تن از بستگان وی برای نجات وی خود را به آب انداختند که همگی به علت ناآشنایی با فن شنا غرق شدند. 

اکنون با احیای یکی از آن غرق شدگان، شمار جان باختگان این حادثه به ۴ تن رسیده است.

سلطان آباد مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اورژانس سبزوار با ۲۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، بیش از ۵۰ دستگاه آمبولانس، یک مرکز ارتباطات و دو مرکز پیام، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی، یک اتوبوس آمبولانس ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی غرب خراسان رضوی را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha