۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس‌جمهور به میراث فرهنگی خراسان‌شمالی ابلاغ شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به این اداره کل ابلاغ شد تا در طرح های نیمه تمام گردشگری استان هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مستوفیان روز پنجشنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی اظهارداشت: اختصاص اعتبار از محل سفر رییس جمهور به این استان نسبت به سایر استان ها رقم مناسبی است که طرح های نیمه تمام این حوزه را تکمیل می کند.

وی افزود: متقاضیان ایجاد اشتغال در بخش های صنایع دستی و گردشگری به این سازمان مراجعه کنند و از تسهیلات این محل بهره مند شوند.

مستوفیان گفت: در دوران شیوع کرونا تعداد زیادی از فعالان بخش گردشگری به نوعی ورشکسته و یا فعالیتشان بسیار کاهش یافت که اقدامات مناسبی برای احیای این واحدها انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد زیر ساخت های مناسب در بخش گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: رونق جذب گردشگر تنها بر عهده این سازمان نیست بلکه باید تمامی دستگاه ها در این راستا هماهنگ عمل کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: زیر ساخت های فرودگاه، حمل و نقل ریلی و جاده ای استان برای رونق گردشگری مناسب نیست و اگر می خواهیم در این صنعت به توسعه برسیم باید این زیرساخت ها را ارتقا دهیم.

وی بر بروز رسانی سند راهبردی توسعه گردشگری خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: این مهم باید در استان اجرا شود چرا که نقشه راه گردشگر در این خطه را مشخص می کند.

مستوفیان افزود: شناسایی ظرفیت گردشگری طبیعی یکی از برنامه های این اداره کل است چرا که این ظرفیت در این خطه با تعداد زیاد روستاهای بکر و زیبا می تواند اقتصاد استان را متحول کند.

وی یادآور شد: خراسان شمالی قطب گیاهان دارویی است که با توسعه کشت این گیاهان در مزارع  می توان برای جذب گردشگر استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۷۴۳ اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۵۲۳ اثر تاریخی، ۵۴ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس، ۲۵ اثر منقول تاریخی و ۳۲ پرونده میراث ناملموس نیز با به‌صورت مشترک در حیطه خراسان ثبت شده است.

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha