احداث آب شیرین کن ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در شهرستان پارسیان مصوب شد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبات نشست شورای اداری در شهرستان پارسیان، گفت: یکی از این مصوبات احداث آب شیرین کن ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی با توجه به نیاز آبی این شهرستان و لزوم توسعه کمی و کیفی وضعیت آب در منطقه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی پنجشنبه شب پس از نشست شورای اداری در شهرستان پارسیان، به خبرنگاران اظهار داشت: به زودی کار واگذاری احداث آب شیرین کن به سرمایه‌گذار انجام خواهد شد و امیدواریم با بهره برداری از آن بخشی از مشکل مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: پهنه پارسیان تاکنون هیچ مطالعاتی در حوزه شیلات برای پرورش ماهی در قفس نداشته و از این رو مصوب شد که به فوریت مطالعات این طرح در شهرستان انجام شود و در مدت سه ماه مطالعات جامعی که قابلیت عرضه به سرمایه‌گذار و مردم محلی را داشته باشد ،آماده شود.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: موضوع مهم دیگر در شهرستان پارسیان  بحث کیفیت خدمات درمانی است، که مصوب شد ۳۰ تخت درمانی به ظرفیت بیمارستان رستمانی اضافه شود.

به گفته دوستی برای تحقق این مهم بخشی از کار را صنایع انرژی‌بر پارسیان متقبل شد و بخش دیگری نیز از طریق اعتبارات استانی تامین خواهد شد و همچنین تامین تجهیزات نیز از طریق وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تهیه یک دستگاه سونوگرافی مناسب و یک دستگاه MRI برای شهرستان پارسیان در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم دستگاه سونوگرافی نهایتا تا دو ماه آینده و دستگاه ام‌ آر آی تا پایان سال تامین شود.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: ۱۵ طرح هادی روستایی مربوط به ۱۵ روستای شهرستان از گذشته باقی مانده بود ،که مصوب شد در یک بازه زمانی مشخص به اتمام برسد .

به گفته دوستی در حوزه هنرستان‌های تخصصی نیز قرار شد هنرستان شیمی و هنرستان علوم و فنون دریایی در یکی از مجموعه‌های موجود در شهرستان پارسیان راه اندازی و رشته آن ایجاد شود، تا کار ایجاد زیرساخت و ساخت و سازها شتاب پیدا کند.

استاندار هرمزگان گفت: ۹ طرح ورزشی که شامل سالن، زمین چمن مصنوعی و طبیعی نیز در نشست برای پارسیان مصوب شد و در حوزه بازارچه‌های ملوانی چهار بازارچه در شیو، بوستانو، مغدان و زیارت تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

دوستی تصریح کرد: طرح‌های مناسبی نیز در حوزه آبخیزداری، توسعه کشت گلخانه‌ای، بهسازی راه‌های مواصلاتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، احداث دیوار حفاظتی در برخی روستاها، برنامه ریزی برای احداث پارک جامع پتروشیمیایی متانول در منطقه ویژه و طرح‌هایی در سایر حوزه‌ها به تصویب رسید که می‌تواند سبب رشد و توسعه شهرستان پارسیان شود.

شهرستان پارسیان در ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha