۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1176
کد خبر: 84851155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زاهدان: مقاومت درس مهم عاشوراست

۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵
کد خبر: 84851155
امام جمعه زاهدان: مقاومت درس مهم عاشوراست

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: درس بزرگ نهضت عاشورا مقاومت و مجاهدت مخلصانه در راه خدا و برای خدا بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان به ۲۳ مرداد ماه روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و  اظهارداشت:  یکی از محورهای امت اسلامی امام حسین (ع) است که باید همه علما از این فرصت استفاده کرده و به تاریخ عاشورا بپردازند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ادامه داد: تنها راه رهایی ملت های ستم کشیده و در بند؛ مقاومت است.

امام جمعه زاهدان به ۲۱ مرداد ماه و روز جهانی جوانان اشاره کرد و  افزود: نقش آفرینی و حضور جدی جوانان و نوجوانان در لشکر امام حسین (ع) بسیار مهم بود.

آیت الله محامی به ۲۲ مرداد ماه روز تشکل‌ها و مشارکت های اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از درس های بزرگ عاشورا حضور تشکیلاتی و سازمان یافته است بطوریکه با وجود تعداد اندک لشکر امام حسین (ع) شاهد آرایش نظامی و این حضور هستیم.

وی به ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور اشاره کرد و ادامه داد: نقش آفرینی خانواده شهدا و آزادگان در واقعه عاشورا بی نظیر بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آزادگان و خانواده شهدای کشورمان، علمدار جهاد تبیین هستند افزود: باید اهداف انقلاب و مجاهدت های انجام شده در این راه به مردم و نسل آینده منتقل شود.

آیت الله محامی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال نیازمند محیط و روابط سالم است گفت: امام حسین (ع) هدف  قیام خود را اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و همه افراد جامعه را به این امر دعوت می‌کند.

به گزارش ایرنا در پایان نماز جمعه این هفته زاهدان نمازگزاران در تجمعی جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha