تعاون روستایی در خرید تضمینی گندمِ هرمزگان پیشرو است

بندرعباس - ایرنا - مدیرتعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه امسال طبق اعلام شرکت غله و بازرگانی استان بیش از ۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده است، گفت: شبکه تعاون روستایی با خرید تضمینی ۳۸ هزار و ۶۶۰ تن گندم بیشترین میزان خرید را از باغداران استان داشته و در این زمینه پیشرو  بوده است.

سیروس اسدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در هرمزگان از نیمه فروردین‌ماه جاری آغاز و تا پایان تیرماه امسال ادامه داشت، افزود: سازمان تعاون روستایی هرمزگان با بهره‌گیری از ۱۱ مرکز و کمیسیون خرید، توانسته ۳۸ هزار و ۶۶۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در قالب چهار  هزار و ۴۶۷ محموله خریداری و حمل کند.
وی بیان داشت: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم هرمزگان مربوط به حاجی آباد با ۳۱ هزار تن بوده و شهرستان‌های رودان سه هزار تن، میناب ۲ هزار و ۳۲۲ تن، بستک ۲ هزار تن و پارسیان نیز ۲۷۸ تن بوده است.
 مدیرتعاون روستایی هرمزگان اظهار داشت: ۳۸ هزار و ۵۴۷ تن از گندم خریداری شده از نوع معمولی و ۱۱۲ تن گندم دروم به صورت مباشر خریداری شده است.
اسدپور ابراز داشت: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهار درصد و چهار درصد غیرمفید با قیمت ۱۰۵ هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۱۵هزار ریال و ۱۰ هزار ریال جایزه تشویقی به ازای هرکیلوگرم خریداری کرده‌ است.
 وی اضافه کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های مسوولان شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت‌های بانک کشاورزی تاکنون مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

طبق اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برداشت گندم از نیمه فروردین ماه در هرمزگان آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه داشت.

امسال ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در هرمزگان زیر کشت گندم رفت که میزان قابل ملاحظه ای از حاصل تلاش بی وقفه کشاورزان هرمزگانی به صورت خرید تضمینی در اختیار دولت و مردم قرار گرفت.

 «شیرودی»، «چمران»، «سیروان»، «مهرگان» و «چمران ۲ » از ارقام کشت شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهرهای حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ ترین مناطق کشت گندم در این استان به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط