افزایش حمایت‌ اجتماعی از رهایی یافتگان از اعتیاد ضروریست

اصفهان-ایرنا- مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش حمایت‌ اجتماعی از رهایی یافتگان از اعتیاد ضروریست، زیرا این امر سبب می‌شود تا فرد دوباره به دام مواد مخدر نیفتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدمسعود زاهدیان، روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان افزود: بحث حمایت‌ اجتماعی سبب می‌شود که درمان فرد رها یافته از اعتیاد پایدار باشد، در غیر این صورت، بی‌توجهی به این مقوله بازهم مشکلات جدی را بدنبال خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد باید بیش از گذشته جدی گرفته شود، گفت: توجه به جمعیت جوان، دانشجویان و دانشگاهیان برای پیشگیری از آغاز اعتیاد ضروریست، به این معنا که نباید اجازه دهیم فردی معتاد شود تا بعداً بخواهیم او را درمان کنیم. 

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: کشور ما در منطقه‌ای قرار دارد که نزدیک به قُطب تولید تریاک در جهان است و انتقال هر نوع مواد مخدر به دیگر کشورها از جمله اروپا باید از ایران بگذرد، بنابراین وظیفه ما در جلوگیری از قاچاق سخت‌تر می‌شود. 

سردار زاهدیان، مواد مخدر را اسلحه اصلی جنگ نرم نامید و خاطرنشان کرد: این جنگ از ما تلفات گرفته است زیرا نیروی مُولد جامعه را به افراد منفور تبدیل می‌کند که بدنبال آن انواع آسیب‌های اجتماعی مانند فقر، فحشا و کودکان کار نیز پدید می‌آید. 

وی با تاکید براینکه در مبارزه با مواد مخدر باید کار درست انجام داد، تصریح کرد: استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌ها و اجرای تکالیف قانونی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: استان اصفهان بدلیل واقع شدن در مرکز کشور در موضوع مواد مخدر اهمیت بالایی دارد لذا باید در این منطقه اقدامات ویژه ای انجام داد. 

سردار زاهدیان با اشاره به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در کاهش معضل اعتیاد ادامه داد: در کنار تشکل‌های مردمی، نیکوکاران را نیز باید به ورود به عرصه‌هایی مانند ایجاد مراکز درمانی اعتیاد و توانمندسازی، آموزش و اشتغال رهایی یافتگان از مواد و دیگر حمایت‌های اجتماعی تشویق کنیم. 

امنیت از بزرگترین مواهب جمهوری اسلامی ایران است

همچنین در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز گفت: امنیت از بزرگترین مواهب جمهوری اسلامی است که باید به بهترین شکل ممکن حفظ شود. 

 محمدرضا جان‌نثاری با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌ها باید معطوف بر حفظ آرامش مردم باشد، خاطرنشان کرد:  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز باید با بسیج تمام امکانات و فعالیت‌ها در این زمینه، نقش اساسی ایفا کند. 

در این جلسه در سالن اجتماعات استانداری، سیدمجتبی ایزدی بعنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان منصوب و جایگزین محسن یارمحمدیان شد.

ایزدی پیش‌تر بعنوان مدیرکل دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری اصفهان فعالیت می‌کرد. 

همچنین در این نشست محمدرضا قنبری بعنوان مدیرکل جدید دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری اصفهان معرفی شد. 

افزایش حمایت‌ اجتماعی از رهایی یافتگان از اعتیاد ضروریست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha