برنامه‌های تحولی به منظور افزایش ظرفیت‌های دانش‌آموزی صورت می‌گیرد

تهران - ایرنا - مشاور عالی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های تحولی به منظور افزایش ظرفیت‌های موثر برای پیشرفت دانش آموزان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضا قمرزاده امروز در نشست طرح تحولی کانون های فرهنگی و هنری در اردوگاه شهید باهنر اظهارکرد: دشمن می داند که از راه نظامی نمی تواند برای ضربه زدن به کشور وارد شود، بنابراین همجمه‌های فرهنگی را به سوی جوانان و نوجوانان  وارد می‌کند.

وی افزود: کار هدایت را باید از منکرها وارد کرد، در این راستا رسالت کنونی ما این است که کار فرهنگی را با شناسایی روزنه‌های فرهنگی دشمنان کشور انجام دهیم.

مشاور عالی معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید از موقعیت‌ها استفاده کنیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. هر اتفاق فرهنگی باید از کانون‌های تربیتی دانش آموزان آغاز شود.

قمرزاده با بیان اینکه باید همه افراد تبدیل به فرصت شوند، گفت: در زمینه نیاز کانون ظرفیت ‌های سازمان منادی تربیت را گسترش دادیم و با شرکت‌های مختلف وارد عمل شدیم که بودجه بخشی از این هزینه‌ها ازطریق معاونت فرهنگی آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه در حال فعالیت هستیم که دانش آموزان بتوانند از ظرفیت ها استفاده کنند و برنامه‌های تحولی به منظور افزایش ظرفیت‌های موثر برای پیشرفت دانش آموزان برگزار می شود.

مشاور عالی معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بهترین کار فرهنگی شناخت روزنه‌های دشمن و مقابله با آن از همان راه ورود است.

کار تربیتی دانش آموزان در فرایند طولانی مدت نتیجه می‌دهد

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: کار تربیتی در فرایند طولانی مدت و عمیق نتیجه می‌دهد ایجاد تنوع در موقعیت‌های آموزشی و تربیتی را دنبال خواهیم کرد که یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین است.

اصغر باقرزاده با بیان اینکه ۱۱۰ کانون فرهنگی تربیتی به پیشنهاد استان‌ها انتخاب شدند و امروز میزبان مدیران آنان هستیم، ادامه داد: رویکردمان تمرکززدایی در برنامه ریزی، طراحی و اجرا است که آن را در پیش گرفتیم. برنامه‌ها از مقطعی به سمت فرایندی خواهد رفت تا عمیق تر و طولانی تر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: کار تربیتی در فرایند طولانی مدت و عمیق نتیجه می‌دهد ایجاد تنوع در موقعیت‌های آموزشی و تربیتی را دنبال خواهیم کرد که یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین است.

وی عنوان کرد: براساس این موضوع ۲۰ درصد آموزش باید بیرون مدرسه انجام شود لذا باید کانون‌ها آمادگی پذیرش این موضوع را داشته باشند.

باقرزاده گفت: مزیت رقابتی کانون‌ها این است که برنامه‌ها غیردرسی، شخصی و فردی هستند به همین دلیل دانش‌آموزان به کلاس‌های کانون علاقه مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha